Gå til innhold

Dumme meg som legger ut denne tråden

Anbefalte innlegg

Kjære dere, er så sint på meg selv som legger ut denne tråden! Men jeg har så angst!

Jeg prøver å slappe av med spira mi ( jeg er 5uker) Men synes så utrolig mange her inne mister! Jeg får helt noia! Tror ikke jeg er alene!

Men har dere noen tips til meg? jeg klarer virkelig ikke å slappe av:( er så redd for at jeg skal tenke og gruble meg fram til en sa pga nervøsiteten!

Er virkelig ikke meningen å putte ekle tanker på dere!

Fortsetter under...

Du er absolutt ikke alene om dette. Jeg tror så og si alle er redd for det i begynnelsen. Vi hører jo om så mange. Selv har jeg tre venninner som har hatt to spontanaborter. Nå har de alle to og tre barn. :)

Det er ikke så mye du kan gjøre annet enn å holde deg frisk og tenke på noe annet. Kanskje du kan unne deg noe du liker ekstra godt? Er det noe spesielt du liker å gjøre som du ikke gjør så ofte?

Ellers er et tips å dra til en privatpraktiserende lege / gynekolog med ultralyd. Fra uke 7 kan du se hjertet slå. Da blir du helt sikkert lettet. Jeg har gjort det begge gangene. Hjalp meg veldig! Jeg er nå i uke 12 med nr 2.

Lykke til!

Er 5+4 så vet godt hva du snakker om. Prøv å gled deg over det som har skjedd i steden for å grue deg til noe som kan skje..!:)

Prøv å gled deg til noe.. F.eks bursdag? Ferie?

Jeg har bursdag nå om en mnd og prøver å fokusere mere på det enn på den lille spiren:) Men er nervøs nok jeg og..

Lykke til og slapp av:) Det går nok fint.

En oppmuntrende tanke: du kan IKKE _tenke_ deg til en sa!

Det ligger en tråd her et eller annet sted om risikoen for å miste, og den viser at risikoen er veldig liten!

Jeg skjønner at du er redd. Vil anbefale å ta kontakt med helsevesen, selv om du "bare" er 5 uker på vei. Fortell om dine tanker og redsler og be om å få en konsultasjon med f.eks. jordmor.

Mange ganger kan det hjelpe å få formulert tankene sine muntlig, de blir mindre skumle da, og man ser ofte det ulogiske i sine resonnementer.

Det du også kan gjøre er å skrive ned alt du bekymrer deg over, med overskriften

Dette trenger jeg ikke være redd for.

Når du har skrevet det ned, river du istykker arket, og skriver et nytt

overskrift

Dette gleder jeg meg til i svangerskapet

Håper det blir litt bedre for deg etterhvert.

((klem))

Annonse

Jada, du ser det lille embryoet som er i ferd med å bli et foster. Det er akkurat som en liten prikk på 2-3 cm som blinker. Det er hjertet som slår. Ellers forsto ikke vi så mye av hva vi så, men hjertet slo! Hurra! :)

Til info skal jeg tilbake til legen min når jeg er 12+3 (mandag om en uke) og sjekke nakkefolden. Det er for å utelukke kromosomfeil. Da kan det hende hun ser kjønnet også! Gleder meg! :)

he he lille my ;)

skjønner at du er bekymret, men dette går bra!

du vet at det går bra, innerst inne, ikke sant?

måtte gå hjem fra jobben jeg nå, har fått masse feber :(

og det hjalp jo ikke akkurat på den dårlige formen jeg har fra før av.

men, men, sånn er det :)

legger meg til å sove litt nå, men send en melding senere da, hvis du vil skravle litt på msn..?

kjempeklem fra meg

Ja den tiden der er ikke morsom.Jeg har selv et barn på snart 5 husker hvor mye jeg tenkte på at jeg kunne miste det når jeg gikk gravid med han:) Ble gravid igjen etter 2 år men da mistet jeg veldig tidlig, men jeg trøstet meg med at det er sånn vi er skapt, at når noe ikke er bra utstøter kroppen det av seg selv, og min mening er jo at det er det beste:) Er gravid igjen nå i 30uke og alt har gått bra:)

SÅ LYKKE TIL:))

Har hatt det på samme måten denne gangen - verre med nr to for meg... Det du må huske på er at for de aller fleste går det fint. Det er bare at du hører oftere om de det går galt med. Jeg måtte bare ta meg en pause fra disse sidene da jeg v ar fem-åtte uker fordi jeg ble bare enda mer bekymret når jeg var her inne og leste om alle som mistet og alle mulige tegn på at noe kunne være galt...det er jo helt uutholdelig...så mitt tips er rett og slett å ta deg en pause her i fra kanskje - i allefall ikke lese om de som det går galt med - det er det ingen vits i.

ER du veldig bekymret så ta deg en tur til legen - ikke vits i å bekymre seg unødig. Er det noe spesiell grunn til at du er bekymret da, eller er det bare sånn "genrelt"? Uansett - da kan ikke tenke deg frem til en sa, så der kan du bare slappe av:o)

Annonse

Så snille dere er alle sammen! tusen takk!

Bekymrer meg bare pga alt jeg leser her, og hører om ute da! Så kanskje ikke så dumt å ta en liten pause fra bim i startfasen.

Har også hørt at om man stresser med dette, så kan man provosere fram en Sa! men da tror jeg det uansett må være noe galt med fosteret fra første stund=)

Jeg skal på 1.kontroll hos legen 8 feb, skal da ta GU og noen prøver! håper alt ser bra ut da:)

Jeg har lest den statistikken på hvor ofte det går bra:) men vet noen om det er vanligst å miste i det egget driver å fester seg?

At sjansen er enda mindre når man er ca 6 uker. eller?

Tusen takk for fine svar, og lykke til videre alle sammen!

Klm fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...