Sivalur Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Her blir det ikke rare greiene. Første tann kom opp for noen dager siden. Kom da på at det var kanskje på tide å begynne med tannpuss. Nå i etterkant har jeg skjønt at dette skulle jeg begynt med når han var 4-5 mnd, så hadde det kanskje gått lettere? Er nå snart 7 mnd og VELDIG sær på hva som skal inn i munnen. Det skal hvertfall ikke jeg bestemme, men junior selv.. Så nå har vi sittet på badet i 5 min hver kveld før leggetid og han har holdt i tannbørsten og spist på feil ende av den. Har klart å putte riktig ende inn et par ganger, da bare lager han grimaser. Men han må holde børsten selv, og skal bare tygge på feil ende... *sukk*. Hvordan går det hos dere andre?
april 06;) + mai 09* Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Vi begynte tidlig og hadde lenge gode tannpusse-økter hver dag, men det fungerer ikke så godt for tiden. Så tror ikke at tidlig start nødvendigvis trenger bety suksess;-) Tassen har fått litt tannkost-nekt, er ikke særlig interessert i å få tennene pusset, spesielt ikke de oppe. Vil ikke tvinge han så veldig heller i frykt av at det skal bli verre. Så er litt hurten-styrten tannpuss her.
anntintin <3 Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Har samme erfaring; lillemann fikk sin første tann da han var 3.5 mnd og har siden pusset tenner morgen og kveld. Det har tilnå vært en koselig stund; først fikk vi pusse tennene både oppe og nede før han selv fikk kose seg med tannkostens alle ender. Men nå er han 7 mnd og vrir hodet vekk med engang jeg nærmer meg med børsten; får til å pusse over tennen nede, men de i overmunnen er svært vanskelig å få til. Gikk litt bedte i mårrest; da fikk han se seg selv i speilet mens jeg pusset.
Babykilo Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Min elsker det og sitter og smiler mens jeg pusser, så dette er nok flaks. Jeg tror han synes det er deilig å få klødd seg litt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Litt vanskelig er det, men han leker med 1tannbørste mens jeg pusser litt med 1 annen tannbørste.. så pusser han litt selv etterpå.. riktig ende.. Tunga kommer i veien ganske ofte så er ikke lett.. Pluss at han dytter vekk armen min.. Tenna blir da pussa ikke like bra hver gang menmen...
¤mamma til to prinsesser¤ Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Ho elsker å pusse tenna:) Tror ho synes det er god smak av tannkremen. Også er det alltid godt å ha noe i munnen:) Jeg pusser raskt først og så får ho holde på litt etterpå.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 det går "så der". noen ganger er det helt greit. andre ganger kniiiiper han munnen igjen. gikk litt bedre en stund når jeg kjøpte en tannbørste til slik at han hadde en egen.. ny daglig leder sier bare jeg! prøver å pusse 2 ganger om dagen, og går det ikke den ene gangen prøver jeg etter en liten stund igjen uansett får jeg pussa bra (ehh... ja stort sett) en av gangene!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Her biter han mest i tannbørsten, eller jeg har slik finger-tannbørste. Er jo kjempegrei den, men som sakt er den god å bite på Prøver å ta en klut over fingern også av og til, da har du god kontroll og får tørka av hvertfall.
lifa og Eline Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Eline har blitt 11 mnd. og når vi begynnte å pusse tenner når hun var 7,5 fikk da 4 tenner på bare 3-4 dager gikk det som en lek. Når hun ble 10 mnd. ble det ramaskrik dette skulle hun IKKE! Jeg lot henne da holde i en tannbørste selv og tygge litt på den først og så tok jeg den skikkelige tannbørsten og skulle pusse og da åpnet hun villig munnen. Så nå går det mye greiere det hender hun skriker litt av og til men ikke slik det var tidligere. Så mitt råd er: 2 tannbørster en til barnet og en til mor/far.
Sivalur Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2007 Ok, ser ut som jeg må ut og kjøpe en ekstra tannbørste imorgen kveld! Får håpe det blir lettere etterhvert... HI
Quinny Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Vi har elektrisk tannbørste til jr, og da går tannpussen som en drøm! Er kjempemorsomt å pusse tenner da!. Hun var ganske flink i begynnelsen også, men ble fort opptatt av å bare suge på tannbørsten. Nå går det altså lett som bare det! Absolutt noe å anbefale:)
Sivalur Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. januar 2007 Men hvordan kommer man igang med tannbørstingen første gang da?? For han vil jo ikke gape opp og la meg pusse, hvis jeg nærmer meg munnen hans med tannbørsten bare kniper han igjen... skal holde børsten selv, og tygge på håndtaket. Uff, den munnen, der skal ingenting inn! Ikke flaske, ikke tutekopp - enda han fint tok flaske før. Heldigvis tar han mat fra skje!! Litt redd det er vår feil da vi har tvunget i han tran de siste ukene... det gikk også greit før, nå har det vært et h**** mildt sagt, så har begynt med d-dråper nå, blander i maten. HI
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 Gutten min syns det er helt greit å pusse tanna,gaper stort når tannbørsten kommer. Nesten akkurat begynt med tannpuss her også og han er nesten 8mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå