Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 I dag la jeg gutten min på 7 1/2 mnd i babysafe.... Følte meg som verdens dårligste mor som la barnet mitt i tvangstrøye.... Fikk en ubehagelig opplevelse natt til lørdag da jeg våknet at han gråt kl 02 om natten. Da hadde han rullet seg over på magen, og kom seg ikke tilbake... Han romsterer veldig i sengen, og har stort sett dyna over hodet.... Håper rådet fra ansatt i babybutikken om babysafe er et riktig valg....
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Vår lille snupp ligger også i tvangstrøya i natt. Etter at han lærte å reise seg opp i sengen har han sovet så urolig, og jeg har mange ganger funnet han på magen. Prøvde trøya først på dagen i dag, da sovnet han på to minutter og våknet ikke før 2 t og 15 minutter senere! Nå i kveld gikk det også som en drøm, uten en lyd! Jeg har den siste måneden brukt fra 30 til 60 minutter på å legge han, så for oss virker det som han trives uten muligheten for å bevege seg:-) Diskuterte det masse med samboeren min i forkant, men fant ut at han jo er vant med å bruke sele i vogna, så hva er egentlig den store forskjellen? Tror nok det er et riktig valg for mange:-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Han liker den ikke..... Våknet etter 2 timer og har ligget og skreket av og på siden da.... Synes tydeligvis ikke noe om å ikke kunne romstere rundt.... Er det vanlig at de protesterer i begynnelsen???
En_av_hver Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Tror nok det er vanlig med protester i begynnelsen. Må nok smøre deg litt med tålmodighet he, he..-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 bare obs obs, er babyer som har blitt kvelt av de derre.... ikke for å skremme alså, men er hva jeg har lest!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Jeg prøver Babydan sin, og den er det ikke mulig å kveles i.... Viktig å montere den riktig da.... Og stram nok...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Min også :-) For han bare snur seg han! Babydan sin ser jeg ingen måte han kan kveles i!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 tvangstrøye?? d har jeg aldri hørt om...hørtes nå ganske så drastisk ut da...ser for meg sånn tvangstrøye man har på lukket instalter liksom...grøss...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/seks_m_neder/ikke_mer_behov_for_ nattmat :-) ikke værre enn det
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Var vist feil uansett :-) Her http://www.babydan.com/page488.aspx?recordid488=56
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Neimen, her var jammen en av de anonyme som gauler om kvelningsfare igjen, kan du vise til noen konkrete eksempler?! Eller finnes det bare oppi det lille forkvaklede hodet ditt?!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #13 Skrevet 15. januar 2007 Jeg synes det er stor forskjell mellom sele i vogna og babysafe. Sele i vogna er for å forhindre alvorlige fallulykker fra vogna. Babysafe er for at foreldrene ikke skal måtte opp om natten, og ja, de frarøver babyen valgmulighet med sovestilling og kan absolutt sammenlignes med en tvangstrøye. Sikkerheten er dessuten ikke et argument, siden det faktisk har skjedd kvelningsulykker med slike babysafeposer med seler. Og når babyen er stor og sterk nok til å snu seg i sengen, er det ifølge Krybbedødforeningen, ikke lenge forbundet med fare å la babyen sove på magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå