♥ Snøblomst ♥ Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 han drar mini mye etter armene, f.eks fra liggende til stående. "Mini" er en stor gutt på 11500 g og 10 mnd, men ikke så fremadstormende motorisk og derfor ikke så fryktelig sterk ennå. Kan ikke helt hjelpe det, men er så redd for skulderleddene hans når dem driver på slik. Tenker at dette blir stor belastning siden han ikke har så mye muskler å hjelpe til med. Er jeg bekymret uten grunn?
kezz Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 forstår godt at du er bekymret!!! barna sine ledd og kropp er ikke ferdige ennå.....så armene kan lett gå ut av ledd ved å bli lekt med på den måten! si det til han, så kan han finne andre måter å leke med den lille på! Kos med besteforeldre som leker og koser seg med barnebarna!
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Ikke godt å si. Min 3,5 måneder gamle synes det er kjempegøy og vi gjør det så lenge jeg kjenner at han strammer det han har av muskler:) Når han ikke vil mer sier han fra. De gjør jo det tilog med på nyfødte, hvertfall gjorde de det på min en halvtimes tid etter ankomst (riktignok fra liggende til sittende, men litt samme prinsipp) bare for å sjekke at ting fungerer som det skal. Jeg tror det går bra, så lenge farfar forstår tegn på at det er nok..
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Her er det oldefar som er litt "hardhendt" men jeg stoler på at vesla, som forøvrig er en muskelbunt og veldig god på det motoriske, sier i fra når det er nok eller for mye jeg. Hun ler og gurgler for harde livet når han holder på, ingen tårer eller syting så... Og de tåler jo veldig mye disse små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå