Gå til innhold

Flere enn meg som ikke vet hva de vil !!

Anbefalte innlegg

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg vil føde vanlig eller søke om KS. Jeg begynner å grine bare ved tanken på en fødsel, men kjenner flere som har tatt KS og det kan jo være vondt lenge etterpå. Smerte der og da eller etterpå.... vet ikke jeg. Har 9 uker igjen til termin og tenker stadig oftere på dette. Huff. flere som tenker sånn også?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7786134-flere-enn-meg-som-ikke-vet-hva-de-vil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det sånn jeg og.. Men bestemte meg for å "ordne" med keisersnitt.. og heller ombestemme meg på slutten. Men hadde heldigvis en jordmor som såg at keisersnitt ble det beste for meg.. og hjalp meg til å forsone meg med det.

For det valget var ikke enkelt.. Ble liksom et valg mellom to onder, der keisersnitt ble det beste for meg:)

Kan ikke si annet enn LYKKE TIL:)

og at klart jeg gruer meg... men en fødsel frister ikke mere!!

Jeg vet heller ikke enda hva jeg vil - normal fødsel eller planlagt keisersnitt.

Venter gutt nr 2 nå i mai. Hadde hastekeisersnitt med nr 1 på Ullevåll. Til tross for mye kaos så var det en fin opplevelse. Var smerter etterpå men det der det jo etter normal fødsel også.

Har snakket med både fastlegen og jordmor om at jeg kanskje ønsker planlagt keisersnitt. De stusset begge veldig over det i og med at alt ser bra ut i svangerskapet så langt. Orker ikke vektlegge deres negativitet når jeg skal bestemme meg.

Var på UL på Ullevåll 18 desember og da nevnte jeg at jeg ønsket planlagt keisersnitt. De var ikke negative men ville jeg skulle tenke jeg godt om før jeg bestemte meg.

Tenker og tenker så det knaker. Nærmer meg nok en avgjørelse om at det blir planlagt keisersnitt. Skal til lege i februar og kommer da til å be han eventuelt om å skrive en anbefaling til Ullvåll. Har hørt om flere som føler de må "slåss" for å få keisersnitt. Vet ikke om jeg orker å ta opp en slik kamp. Får bare se hva som skjer fremover...

Hei igjen:)

Fikk innkallelse til samtale på sykehuset samtidig som jeg fikk time til UL. Så det var ganske tidlig.

Selve timen var midt i desember (1,5mnd før termin) men fikk flyttet den litt fram.. Da jeg syns det var lenge å vente!

Med en gang jeg var gravid låg det inne i systeme deres at jeg skulle inn til samtale pga forrige fødsel. Så jeg slapp å pushe på...

Vet ikke om det er noen frist å forholde seg til.. men sikkert lurt å ikke vente for lenge:)

Vet ikke om jeg forsto spørsmålet ditt?? Men har svart etter beste evne;)

Hei!

Jeg er også litt usikker på hva fristen er for melde fra om at man ønsker planlagt keisersnitt.

Har termin i begynnelsen av mai og begynner å bli litt stresset. Ønsker å få det avklart slik at jeg kan slappe av og være sikker på at avgjørelsen er tatt og at alt nå er ok.

Skalt til jordmor i neste uke - skal høre med henne hva hun mener jeg skal gjøre. Det er vel fastlegen som må skrive anbefalingen. Skal ikke til han før midt i feb. Men kan vel ringe han.....

Annonse

Hei.

Jeg ønsket ks og ble henvist i uke 8 under første legekontroll. Fikk time på sykehuset i uke 12 og fikk innvilget samme dag. Får derfor ikke selve datoen før jeg har vært på ultralyd om en del uker. Det er jo kanskje litt seint å begynne med sånt rett før termin...?!!Eller? Tror jeg ville fortet meg om jeg var dere.

Jeg hadde hastesnitt med førstemann. Ble super skuffet hadde virkelig sett frem til fødselen.

Så jeg tenkte bare at jeg ville en vanlig fødsel neste gang.

Men så ble jeg gravid da og alt snudde. Alle følelsene fra første fødsel kommer tilbake og jeg har nå bestemt meg for at jeg vil ha planlagt keisersnitt.

Sa fra til legen tidlig og hun sendte en henvisning til sykehuset. Og når jeg var på UL rett før jul snakket jeg bare såvidt med jordmor om det. Hun ville at jeg skulle tenke godt igjennom det og skrive ned noen tanker om det.

Så skulle jeg komme tilbake i januar. Men vi glemte helt og sette opp en time. Så ringte jeg inn mandagen som var og lurte på om de kunne sette opp en ny time til samtale for meg.

Nei jeg hadde jo såå god tid, ingenting å stresse med sa kontordamen. Lurer på om de tenker på at dette er noe som kverner rundt oppi hodet mitt halve døgnet, og at jeg ikke får sove om kvelden fordi jeg ligger å tenker på hva jeg skal si til sykehuset, er så redd de bare skal baggatelisere hele greiene og ikke gi meg ks. JEG vil vite nå...

Så jeg fikk beskjed om å ringe inn neste uke. Så da må jeg gå enda lenger og vente og grue for den samtalen.

Ang. det og ha bestemt seg så tenker jeg slik at jeg vil ha det planlagt og under kontroll, så kan jeg heller ombestemme meg nærmere fødselen. (= (ikke at jeg har så mye tror på det, men man vet jo aldri)

• 2 uker senere...

Jeg har det på samme måte. Har hatt fødselsangst i årevis, men har nå begynt å innstille meg på vaginal fødsel.

Hovedgrunnen er at jeg tror man går glipp av mye ved å ta KS. Den følelsen man får etter vanlig fødsel, etter å ha "jobbet" i mange timer -og det klimakset man får når barnet kommet ut, tror jeg er det største øyeblikket i manges liv!

Dessuten går de aller, aller fleste fødsler veldig bra. Smertene glemmer man jo fort etterpå :)

Tror kanskje jeg ville følt meg litt "snytt" etter KS.. at jeg aldri skal oppleve en ordentlig fødsel, liksom..

Eg forstår virkelig ikkje kossen folk tenke. Eg har to hastekeisersnitt bak meg og MÅ ta det denne tredje gongen og. Men hadde eg kunna valgt så hadde valget vore enkelt. Eg trur ikkje dåke tenke på da at da e MASSE meir komplikasjona ved keisersnitt enn ved vanlig fødsel. Med førstemann fekk eg masse ekstra blødninga, blei liggande i evigheta på intensiven og fekk nesten ikkje sjå guten min første døgnet. Melka fekk eg aldri i gong og det tok 6 veker før han var oppi fødselsvekta si.Livmora trekte seg ikkje sammen og eg måtte ta rietabletter, og trenge eg sei at etterrier er j....... vondt når du har skjært opp i fleire lag. Men ikkje nok med da nei. Så fekk eg blodforgiftning sånn på toppen av det heile. Ikkje for å skremma nåken, men tenk dåke om! Og kor mange har ikkje sagt(som har opplevd både vanlig fødsel og keisersitt) at dei ville uten tvil valgt vanlig fødsel om dei fekk velja på nytt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...