Gå til innhold

Desember: Hvor vondt kan d bli???

Anbefalte innlegg

På onsdag ringte de fra bhg til Even og sa han hadde 39,6 i feber. Siden hadde han så høy feber i tre døgn i tillegg til snørr, skikkelige drittbleier, dårlig matlyst og en hel haug med hyling og skriking og dårlig nattesøvn. Til slutt tok vi han på legevakta der de ikke fant noe... SÅ kom d utslett og vi fant endelig ut hva det var: tre-dagers-feber (den 4.barnesykd.) Men det er greit nok. Men han har jo så vondt hele tiden! Det kommer 4 jeksler nå. To er så vidt igjennom og nede har han to stooore kuler. Kan disse tennene være sååååå vonde at han stort sett skriker hele tiden pga d??? Vi sover og trøster på skift. Ikke spiser han annet enn fruktmos og yoghurt og drikker melk. Even har alltid vært så blid, men de siste dagene har han skreket mer enn hele sitt liv til sammen. Jeg er frustrert jeg. Kan jeg sende han i bhg imorra f.eks? Og i hvor mange dager kan han få paracet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7786088-desember-hvor-vondt-kan-d-bli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff, stakkar deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Høres utrolig slitsomt ut, og veldig leit for alle sammen.

Vet jekslene kan være kjempe onde når de ska gjennom, huska bare mine egne visdomstenner kor de plaget meg!!!!

Så lenge han ikkje har feber kan du nok sende han i barnehagen, kanskje d kan hjelpe å komme der og bli litt avledet med lek og morro?

Står d ingenting på pakken om kor mange dager en kan gi paracet?

Tror du kan gi han så lenge han e plaget og d hjelpe.. men så klart, kan jo ikkje holde på i ukesvis..hehe..du skjønna!!!!!

Håpe gutten din blir bedre snart og at tennene oppe kommer igjennom og. Pleie gi seg d onde når de bare e igjennom og d blir slutt på d vanvittige trykket inni der!

Hold ut, d blir nok snart bedre:)

Klem

Uff, skjønner dere er frustrert. Her er det snørr og hosting til den store gullmedaljen. I natt hosta han så fælt, så jeg stod opp og ga han efedrin... Da spydde han som en gris, utover seg selv, pappaen, meg, sofaen, bordet og gulvet..... Så det gir vi ikke mer.... I morgen tenker jeg det blir lege, og prøve å få astmamedisin eller noe, for noe må gjøres... Vanlig hostesaft spyr han og av.

Her kom tre jeksler på kort tid, og den fjerde er på vei. Stakkars, gjør sikkert helt forferdelig vondt.

Du kan nok sende han i barnehagen, hvis ikke han har feber, eller allmenntilstanden er bra. Og paracet kan gis ganske mange dager, bare man ikke overskrider mengden i døgnet. Tror ikke det er noen grense på hvor mange dager, som på nesesprayen.

God bedring til dere, håper den blide Even snart er tilbake

Klem

Oj, det var mye på en gang. Håper det snart er over.

Vi hadde en periode fra 2. juledag og første uka i januar. Da ble han forskjøla som utviklet seg til bronkitt, men etter 4 dg med feber dro jeg natt til nyttårsaften på legevakta og fikk en møkka sur lege som bare så dumt på meg og lytta bittelitt på Even og kikket ikke hvos fort lungene jobbet (de jobbet som noen blesebelger) og sa at, nei det er bare en liten infeksjon i de øvre luftveier. Tok ingen prøver eller noe.

Men hvis feberen varte måtte jeg bare komme tilbake, jommen sa jeg smør han hadde jo da hatt nesten i 5 døgn feber og ble avvist.

Så 2. januar dro jeg til vår utrolig gode fastlege og han bare såvidt lyttet og så på han og konstanterte kraftig bronkitt.......

Så da var det på antibiotika med en gang. Og heldigvis reagerte han raskt på den og ble en ny gutt igjen.

Det er bare å stå han over, det er ingenting annet å gjøre.

Håper dere er bedre nå.

Klemmer i kø

Ja, nå er vi bedre og Even har faktisk begynt å spise igjen. Etter nok en tur til legen, konkluderte hun med at det nok var en mix av den 4.barnesykd, 4 jeksler på vei og at han nok er litt sår i halsen etter å ha hosta jevnlig omtrent hele sitt liv etter Rs-viruset. SÅ han fikk hostesaft og lov til å drikke så mye melk han ville (for d var bare d han ville ha) også måtte vi ta tida til hjelp. Han kom ikke til å sulte ihjel på ei stund, sa hun:-) Og hostesafta hjalp virkelig og vi har fått nattesøvnen og den glade gutten vår tilbake!!!!!!!!!!!!!!!!!! YES!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...