Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Kjæresten min har flere ganger truet med å slå meg, banke meg. I dag da jeg matet barnet vårt klikket det for han å han latet som om han skulle slå meg.Jeg ble livredd å tok barnet vårt med inn på badet å låste oss inne. Da truet han med å slå inn døren, å å banke meg engang til. Han har aldri slått meg, men jeg venter bare på det. Har jeg rettslig lov til å ta med barnet vårt å komme oss unna? Tenkte dra i morgen hvis jeg får hjelp. Fast dibber, men nå signerer jeg
Stratos med 3 barn Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Ta med ungen til krisesenteret! De vet hva du skal gjøre. Jeg hadde helt klart tatt med ungen ja!
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Aner ikke om du har rettslig lov eller ikke, men uansett hadde jeg kommet meg unna i en rasende fart med barnet på armen. Du må tenke på barnets beste, og da tror jeg nok at det er lov ja!!! Det kalles psykisk terror det her. Hjelper ikke om han faktisk har slått deg eller ikke. En god snill mann sier ikke sånt! DU FORTJENER BEDRE!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Er dere gift? Uansett - KOM DEG UNNA!!! Er dere "bare" samboere har du, såfremt dere ikke har avtalt annet skriftlig, omsorgen for barnet! Barnet ditt fortjener ikke å vokse opp med en voldelig far! Tro ikke på unnskyldninger. Tilgi IKKE vold eller trusler. Anmeld ham for trusler! IKKE VENT TIL I MORGEN.... DRA NÅ!!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Drit i hva du har lov til, han har i følge loven ikke lov til å drive med psykisk terror og trusler. Barnet har ikke godt av et slikt miljø, det er bare å få han eller henne vekk fra faren nå! Har for mange år siden vært i dine sko, men jeg fikk skikkelig juling før jeg kom meg vekk og det kunne gått helt gale. Jeg tok ungen og dro hjem til foreldrene mine. Kom deg unna nå. Det blir værre jo lengre du venter. LYKKE TIL.
Murmeline Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Kan jeg spørre hvorfor han klikket i utgangspunktet? Ikke vent til han slår, DRA DERFRA NÅ!!!!!! Angående lovligheten av å ta med barnet. Snu på flisa i stedet; er det forsvarlig av deg å fortsette å bo der med et lite barn? *Snilt spark til deg slik at du kommer deg vekk*
♥maxen min♥ Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Du har lov til å ta med deg barnet å reise for å beskytte dere to. Reis så fort du har mulighet. Om han skulle bli voldelig er det ingen som vet hva han kan gjøre. Kom deg unna, kontakt et krisesenter for der får du hjelp, støtte og informasjon om hva du gjør videre. Eller reis til familie el venner du stoler på som ikke vil fortelle han hvor dere er. Og for all del, kontakt politiet når du har reist så har du alt på det tørre, og anmeld han og ikke trekk anmeldelsen tilbake. Ønsker deg og barnet ditt alt godt!! Stor klem
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Du har ikke bare lov til å dra, men du har en plikt ovenfor barnet ditt til å beskytte h'n mot dette. Pakk en liten bag når gubben sover i natt, kom deg i nærmeste taxi/buss/tog og ring et av disse: http://www.krisesenter.com/medlemssentre/medlemssentre.html Slett internettloggen når du har funnet nret og lagre tlfnr under "hanne" eller "maria" eller noe sånt.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 15. januar 2007 #10 Skrevet 15. januar 2007 Det er jo som regel mor som får den daglige omsorgen for barnet ved samlivsbrudd. Hvis du flytter fra mannen din og mener han kan være til fare for barnet så må dette bevises (hvis du ikke ønsker at han skal ha samvær med barnet), enten ved at du har anmeldt han for vold mot deg eller mot barnet. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med barnevernet og få råd fra dem om hva du bør gjøre. Og så ville jeg tatt kontakt med politiet og du bør vurdere å anmelde han. En som truer med å slå kommer til å gjøre det før eller siden, slik er desverre statistikken. Hvis du ikke har familie å være hos så ta kontakt med krisesenteret. De har flinke fagfolk som hjelper deg med å komme videre! Men kom deg unna!!!
2prinsesserogbim Skrevet 15. januar 2007 #11 Skrevet 15. januar 2007 det er jo ikkje bra for verken deg og ungen å leve i eit så ustabilt miljø.. hadde nok tatt ungen me meg til mine foreldre viss det hadde skjedd meg.. det er ikkje bra å leve sånn. før eller seinare kan det gå skikkelig galt og da kan du angre på at du ikkje kom deg vekk.. gå før det skjer nåke.. søk råd hos familie, det er dei som kjenner deg best og vil komme med gode råd om ka du bør gjere.. viss ikkje så ville eg nok ha snakka me fagfolk ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå