Gå til innhold

Lite sosial unge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten tass på 15 måneder som går i familiebarnehage og elsker det. Har aldri vært noe problem og levere. Bare setter i gang å leke og har nesten ikke tid til å si hade.

Men når vi er på besøk hos noen er han aldri noe interessert i andre unger (i alle fall ikke de på hans egen alder. Eldre unger er mer interessante). Vil helst ikke at de skal nærme seg, dytter de gjerne unna og blir i alle fall illsint hvis noen forsøker å ta en leke fra han. Og er veldig klengete på mamma'n. Nesten så det er slitsomt å reise på besøk. Føler at andre sine unger trives godt sammen med jevnaldrende men ikke min.

Flere som har sånne unger og som kan si om det endrer seg etterhvert.....

Blir litt bekymret for å få en asosial unge........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har selv en liten tass på snart femten måneder. Han leker heller ikke så mye med jevnaldrende. Liker bedre leke med barn som kan snakke, fra 3 år og oppover virker d som. Men d er jo ikke vanlig at de begynner å leke orntli med hverandre før de er 2 år uansett. Ikke bekymre deg. D kommer seg! Alle barn er forskjellige! Noen er veeldig sosiale, andre litt mindre, men d betyr ikke at d vil forbli sånn. Kanskje tvert om!

Skrevet

Ingen flere som har en unge som min?

Da blir jeg virkelig bekymret ; )

Skrevet

snuppa mi er 14 mnd, er hjemme med henne jeg da..hun elsker å være med kusina som er 8 år, har en kusine på 1,5 år og, de er mye sammen, men de leker ikke sammen på den måten, krangler mest om lekene de=)

Skrevet

Jenta mi på 2 1/2 år er også litt sånn har jeg på følelsen av... :) Har ikke vært så interessert i unger på hennes alder, men liker godt å være sammen med litt eldre. Er ikke sikker på hvordan hun er i barnehagen nå i forhold til akkurat dette. Men jeg tenkte å spørre personalet der om det nå snart. Har gått og tenkt på det samme jeg og.. en vil jo liksom at de skal leke med jevnaldrende da.. men en får tro det går seg til :)

Skrevet

Gutten min på 17 måneder er akkurat slik han og, det virker som han er redd for barn på samme alder. Han har vært sånn siden han var ganske liten. Jeg har også bekymret meg en del. Men han er veldig glad i å være sammen med barn fra 3 år og oppover så regner med at det går seg til etterhvert :-)

Skrevet

Gutten min på 17 mnd er også sånn. Han går i barnehage, men leker ikke med de andre, bare tutler rundt for seg selv. Han brukte også veldig lang tid på å bli trygg på bhg. Når vi er sammen med andre barn i samme alder vil han bare sitte på fanget mitt, enda han aldri gjør det ellers. Farmoren og onkelen hans er veldig sjenerte og innesluttede av seg, så det kan være derfra han har fått det. Men jeg håper ikke det!

Skrevet

Barnet ditt er nok helt normalt! Tror de er ganske store før de begynner å leke sammen med andre barn. Gutten min (15mnd) liker også best å være sammen med større barn. Tror det er fordi han får mer respons fra dem enn fra jevnaldrende. Han prater ganske mye allerede, og de han kjenner som er like gamle sier ikke så mye enda. Dessuten blir det mest krangling om leker når de er så små, siden de ikke er store nok til å forstå prinsippet om å dele på ting.

Går seg nok til etterhvert! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...