Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen der ute som plages av det ?

Er snart i uke 37 og klør veldig på puppene og magen og masse utslett. Alle blodprøver er fine, men jordmor vurderer likevel å framskynde fødselen.

Noen med lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg klør som bare det. Er i uke 31. Klør på magen, leggene, armene ja overalt... Også leste jeg denne artikkelen : http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5641061.html Så neste gang jeg skal til legen skal jeg kreve en prøve av lever og gallesyre for å være på den sikre siden. Jeg tar ofte bad med mye babyolje i, det hjelper for meg:)

Skrevet

Er det noen av dere som har vært hos legen og tatt disse prøvene, evnt. spurt legen om dere kan få ta prøver og blitt møtt med svar om at det ikke er noe vits å sjekke ut osv?

Skrevet

Ja jeg sa fra at jeg ønsket å få tatt de. Fastende gallesyre og mange andre leverprøver. Det ble gjort og etter 8 dager hadde de alle prøvesvar som viste at alt var normalt med lever og galle.

Men fy søren så plagsomt det er likevel...natt og dag!!

Skrevet

Jeg har fått utslett og kløe på armer, legger, mage, pupper. Synes det blir mer og mer, og jeg klør til det blir sår av det. Nevnte for legen at jeg hadde lest om svangerskapskløe og lurte på om de ikke skulle ta en blodprøve. Det syns han ikke var nødvendig, han mente det var eksem og ufarlig. Siden det bare blir mer og mer plagsomt vurderer jeg å ringe jordmor istedet. Blir jo bekymret etter at jeg leste artikkelen over her om leger som ikke alltid kjenner til faren ved svangerskapskløe.......

Skrevet

Ja nettopp det jeg ble også, var ikke klar over at det kunne føre med seg en fare. Derfor burde man vel stå på kravene hos legen om man er plaget. Det burde jo ikke være et problem for de å kunne ta en ekstra blodprøve om man selv ønsker det.

Skrevet

Akkurat slik jeg også har det. Stå på ditt og be de sjekke blodverdiene dine med lever og spesielt fastende gallesyre.

Heldigvis er det ikke ofte noe er galt, som regel ganske uskyldig. Men greit å få sjekket likevel slik at du ikke trenger å være bekymret.

Skrevet

Nå har jeg vært hos legen, og etter litt "mas" fikk jeg tatt prøvene. Venter på svar nå. Syns det er rart at de ikke tar det mer alvorlig jeg da men.. Jeg spurte litt rundt det også, men hun ga meg bare tips om å smøre meg osv, ingen forklaring på hvorfor det i noen tilfeller er farlig. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...