fiona71*2pp Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Brukes det, eller e det unødvendi? Regne jo me det ska være under laknet da, men e det ikke ubehgelig å ligge på? He he, babyen vet kanskje ikke om det e det eller ikke uansett... Men vi har tenkt å ha ett lammskinn i senga... Da blir vel tisselaknet litt ..borte(?) Beklage, æ e litt blåst på det her område, og for hver dag æ nærme mæ termin, så tenke æ på rarere å rarer ting.. E det kanskje bare domt å ha lammeskinn i senga? Kanskje for varmt?? Hjelp.. )
selma07 og engel Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har tisselaken med flanell i senga nå i tilfelle vannet går om natta.. Jeg har to håndduker, og to laken over, og ville aldri ilivet hatt det i senga til min verste fiende engang... Det blir skikkelig klamt og ekkelt, selv med 4 lag mellom meg og tisselakenet. Så min baby skal ikke ha det. Skal ha lammeskinn i senga, og tror det bare er godt for den lille:-) Æ trur ikkje at det e nødvendig med tisselaken tel babyen heller. Den har jo bleia på, og det e jo bare babytiss liksom.. Men vet ikkje sikkert... Men har som sagt bestemt mæ førr at det ska ikkje min baby ha uansett...
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har aldri brukt tisselaken i sengen til jenten min (men det må vel til nå som hun skal avvennes med bleier om natten). Har brukt lammeskinn og var svært godt fornøyd med dette. Skinnet skal sørge for god temperaturregulering, både når det er varmt og kaldt, så det kan brukes hele året. Vil forøvrig anbefale en madrass med vaskbart trekk, evt overmadrass.
Grigri m/3 gutter Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har et ubrukt tisselaken for vi bruker lammeskinnet i senga hans. Det har hittil ikke vært for varmt i hvert fall, men jeg vet ikke hvordan det blir på sommeren da. De gangene han har hatt våt flekk på pysjen pga full bleie har ikke lammeskinnet vært vått i det hele tatt. Lammeskinn anbefales, det er mykt og godt og visstnok lett å ta bort hvis det kommer gulp på, bare bruke våt klut. Vi legger gulpeklut under hodet til vanlig. Tisselakenet får vente til bleieavvenningen ja.
tinemor83 Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 jeg brukte ikke tisselaken til min datter forrige gang før hun skulle slutte med bleier.. tror ikke der er det vanligste man bruker til babyer, men det blir jo opp til hver enkelt. Jeg kjenner også mange som bruker lammeskinn i senga til babyen og tror nok bare det er lunt og godt. Lammeull skal jo både varme og kjøle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå