Gå til innhold

jeg er i uke22 og har ikke sagt det til mine foreldre ennå


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hjelp jeg klarer ikke å fortelle mine foreldrer at vi skal ha nr.4 i mai.....

jeg må jo for det har jo begynt å syndes med magen,er der noen som kan hjelpe meg??

ho(min mor) kommer til å få sjokk jeg har jo prøvd eller gitt dem stikk piller på at vi vil ha fler men jeg får jo bare dritt tilbake.

ikke ser ho dem heller sånn at det blir mer å gjøre på henne..

vi har sagt det til svigermor og hun gratulerte og var formøyd.

min mann sier at han kan fortelle det(altså mine foreldre) men jeg syndes jeg skal si det selv.

hva skal jeg si er det noen andre som har det samma som meg altså et stort problem..dette har godt så langt at jeg er mye våken også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Det er jo DERE som skal ha barn, ikke dine foreldre......?! Virker ikke som forholdet dere mellom er så godt ettersom du vegrer deg for å si det....Fatt mot, du får bare ut med det, ikke lenge igjen heller nå. Ønsker deg lykke til, både med å fortelle det, og med det nye familie-medlemmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for reaksjonen hennes kan du kanskje skrive det på et kort?

 

Formuler det på en morsom og positiv måte.

Moren din får da lov til å ha den første reaksjonen for seg selv, og kan kanskje få tenkt igjennom det et par ganger før hun snakker med deg.

 

Det er en ting å være negativt innstilt til et teoretisk barn, noe helt annet når barnet allerede er et faktum.

Jeg (i min naivitet) tenker at hun blir nok glad for nyheten etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrive et kort... kanskje med teksten

 

når 3 skal bli 4 må du bare flire!!!!

et barn er på vei, å det gleder meg..hva med deg?

 

hilsen veldig stolt og glad snart 4 barnsmamma.

 

Eller så skjønner jeg at siden du har drøyd det så lenge..så blir det nok ikke lettere... eller du kan la være og si det til dem.. sånn at de oppdager magen en vakker dag... og kanskje de skammer seg og tenker etter hva de har sagt eller ikke sagt.. da ville de kanskje stilt spørmålet hvorfor har du ikke sagt det til oss tidligere.. ja så kan du jo fortelle hvordan det føles og er for deg og dere....

 

men jeg har snart 2 barn, å vet egentlig ikke hvordan det føles og måtte fortelle at man venter nr 4.. jeg synes det var litt vanskelig å fortelle at vi skulle ha nr 2.. (fordi jeg vet at mamma og dem synes det er alt alt for tett... det blir litt over 2 år)

 

men uansett... lykke til...... det går bra.. uansett hva mamman og pappaen din måtte si og tenke.. dere skal ha et lite nydelig barn til vær stolt av det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kanskje det myker opp moren din hvis du gir henne et ultralyd bilde, og hun får se det lille nurket. Ta kopi av et bilde(hvis du har), lim dette på et ark og skriv ved siden av. Du kan f.eks. skrive:"Hei bestemor og bestefar. Jeg er nr 4 i familien, kommer til verden i mai og gleder meg veldig til å møt dere og bli kjent med dere."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...