Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 og som gir ca 2 faste grøtmåltid og middag, hvor ofte ammer dere? Her er det ca bare morgen og kveld...av og til en gang sånn midt på dag eller når han er litt sutrete og trenger mye kos...
Jerry 82 Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Gir kun flaske, 4 stk iløpet av dagen. Får melken først, også grøt, middag eller frukt etterpå
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Jeg ammer morgen, kveld og natt+ hvis hun er urolig på dag. Ellers gir jeg litt mme etter grøt og middag, men ikke så mye som går ned da.
Bambino&brødrene Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Bibben er mest glad i puppen enda, så her er det mange ganger daglig. Når han er tørst, litt sulten, trøtt, kosete. Men det er ikke hver dag han vil ha grøt til frokost, og middag er han ikke så glad i. Og mange ganger om natten fremdeles...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Jeg ammer før hver måltid og som mellommåltid. Det blir vel ca 5-6 ganger til dagen og så fremdeles en del på natta. Han er 6,5 mnd. Får grøt og pupp til frokost, frukt og pupp til lunsj, pupp og middag og pupp og grøt. Så får han som regel en eller to ganger til innimellom disse måltidene, alt etter som hvor mye han har spist...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 det jeg ville frem til var om at han får for lite mm/væske? han får vann til måltidene og gjevnlig utover dagen da... Han er ikke interessert i pupp utover de gangene han får,har prøvd å tilby ofte,men alt annet er mer interessant..bør jeg gi han flaske da? HI
snull Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 har han 5-6 våte bleier ila døgnet , så få han nok væske. Er jo også melk i grøten...i tillegg til puppingsene !
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 skifter ca 3 kjempevåte bleier i løpet av et døgn... melk i grøten? jeg blander med vann jeg da... HI
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Lurer egentlig litt på det samme. Men foreløpig ammer jeg nesten like ofte som før, dvs. minst hver tredje time.
Nye sprell Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Hvis det er grøt som er beregnet på å bli blandet med vann, er det mme-pulver i grøten. Er de andre bleiene tørre?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 oki:) når jeg skifter bleiene så er de alltid våte, også når han har bæsjet..men 3 av de er liksom tunge,hvis du skjønner... så han får nok væske?=) HI
Nye sprell Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 Jeg kan nok dessverre ikke gi deg et ja/nei-svar på det, men jeg tenkte på det samme selv da vi begynte på fast føde. Jeg forsøker å få inn en liten amming eller to utenom måltidene. I tillegg får han vann til måltidene. Ikke mye vann altså, opptil en halv dl ca. Hjelper ham med tutekoppen nå, men i førsten fikk han fra skje (da ble det jo langt fra en halv dl, men 5-10 ts kanskje?). Hvis han får for lite væske, blir også magen hard/treg, så bæsjen kan jo også være et holdepunkt. Hvis alle bleier er våte, selv om noen er tyngre enn andre, og babyen er fornøyd, ville jeg ikke bekymret meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå