Gå til innhold

Vondt i leggen..., redd for hva det er? (blodpropp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har noen her inne vondt i leggen, og kan se litt ekstra blått fra blodårene? (egentlig er vel det ganske normalt når man er gravid..) Men, dette her svir på en måte, og føles veldig ømt. Jeg aner ikke hva det er, men føler kanskje det er for lite til å gå til lege for. Har ikke legetime før om ca 10 dager. Noen som kan kjenne igjen type vondt som dette? Glad for svar...:-) Ha en fin søndag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodpropp ser man ikke, vet ikke hvordan det kjennes, men det er normalt å ha ømme/vonde legger når en er gravid.

Det ekstra som du ser av blodårer kan også være åreknuter. Det fikk jeg sist jeg var gravid, og noen går tilbake, mens andre blir værende etterpå.

Vet ikke om dette hjelper deg særlig mye, men så er heller ikke jeg noen ekspert på slik heller. Blir du for bekymret går det jo an å ta en telefon, de kan ofte hjelpe deg mye bare via telefon, enten lege eller Jm... Lykke til =)

Skrevet

Er det innei, bak eller foran på leggen?

Kan jo være benhinnebetennelse også, det stikker og svir veldig...

Ved DVT (blodpropp i leggen) er den foten gjerne litt tykkere og varmere enn den andre. Huden virker litt strammere. Du kan sette foten i bakken, og kjenne oppover bak i leggen. Kjenn etter om det er kul e.l. der. Og om den er sår hvis du strammer den ved å ta opp tærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...