Gå til innhold

Svangerskapskløe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i et innlegg lenger ned at det var ei her som skulle inn og bli vurdert igangsatt pga svangerskapskløe. Jeg har også fått svangerskapskløe og går på medisiner for dette. Er 31 uker. Jeg får inntrykk av at praksisen for oppfølging og igangsetting varierer endel fra sted til sted og lege til lege.

Du som skulle bli vurdert igangsatt og andre som også har svangerskapskløe - hvilke erfaringer har dere? Hvor langt på vei er dere når det er snakk om igangsetting?

I england kjenner jeg ei som ble igangsatt i uke 37 selv om alle verdiene var blitt normale etter hun fikk medisin (ursofalk), dette var visst normal praksis uansett. Jeg fikk beskjed om at dette var helt unødvendig og at jeg også vil kunne gå på overtid så lenge jeg ikke var plaget av kløe...

Blir jo veldig usikker av så ulike holdniger...

Takker for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg har også fått sv.kløe igjen, hadde det også med nr 2. Mine gallesyreprøver er fremdeles lave og ikke farlige, men de følger meg tett opp, nye prøver hver uke..

Min jordmor har nettopp vært på kurs/seminar ang sv.kløe, med en lege fra oslo som har spesialisert seg på sv.kløe.

Og før uke 37 er det ikke noe fare for barnet, men om man klør eller verdiene er for høye i uke 37 eller senere så skal babyen ut. Det er også 40-90% sjangse for at du vil få det igjen ved neste sv.skap.

Jeg føler hvertfall de følger meg godt opp her i Kr. Sand. Det er mye de fremdeles ikke vet, og mange sp, de ikke kan svare meg på, men siden jeg har hatt det 1 gang før, og jeg har begynt å klø inni hendene og under føttene, så er de ekstra nøye..

Ta kontakt med føden der du bor, sikker på at de vet mere om dette en fastlegen/jordmor som bare sitter på kontor...

Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...