Gå til innhold

De nye reglene i Oslo

Anbefalte innlegg

Er det sånn at løpende opptak også går etter søknadsdato? Jeg mener, for de som ikke kommer med i hovedopptaket. Jeg har en datter som ble født i september-06, altså akkurat litt for sent for å kunne bli med i hovedopptaket i år. Må derfor satse på løpende opptak hvis vi skal ha sjans til høsten. Vet noen hvordan dette fungerer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7784706-de-nye-reglene-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når du søker om plass når søknadsfristen er nå snart(feb/mars), så søker du om en plass fra neste barnehageår, altså fra august...så du har jo et barn født midt i blinken du ;o) De som får unger i vinterhalvåret og våren sliter med å få plass fra den tiden, fordi de fleste ledig plassene fylles i august. Når de eldste slutter i bhg, blir det ledig for nye småtasser.

Forslaget (som ennå ikke er vedtatt) går ut på nye regler fra og med hovedopptaket 07.

Dine sjanser ved løpende opptak etter hovedopptaket 07 kommer helt an på om du har søkt med en gang forslaget ble kjent, eller en gang etter jul. Hvis du ved juletider fremdeles trodde det ikke var nødvendig å søke før 1.mars, har du nemlig (i følge forslaget) ikke ventet så lenge på bhg-plass som dem som oppfattet forslaget med én gang og søkte øyeblikkelig.

Takk for svar. Jeg søkte faktisk i før forslaget om endringen ble kjent, så jeg har jo søkt i god tid. Men jeg trodde jeg hadde dårlige sjanser fordi jeg har september-barn, at man må være født innen utgangen av august for å i det hele tatt bli med på hovedopptaket. Stemmer det? Men at jeg kanskje har gode sjanser i løpende opptak da? Har jeg forstått rett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...