Gjest Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Noen som har opplevd det? Voknet nå med hovne og vonde ledd... Da spes i fingrene... Var en finger jeg ikke fikk bøyd.... Føler meg dødshoven i ansiktet også... Bena vet jeg ikke, men har vært ganske hoven der siden vi var ute i går... I går var det vondt å gå, så hoven følte jeg meg...
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Men jeg føler meg ikke så hoven som visse andre jeg har sett som har hatt sv.forgiftning.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Jeg er veldig hoven og har vonde bein, hender og armer. Det verker i de fleste ledd ja... Har ødem på 2, så jeg lurer på hvor mye vann man har hvis man har ødem på 3 ... For mine bein ser ut som oppblåste legehansker..... Men vi var på sykehuset i går på en sjekk pga smertene, hodepine og vannet i kroppen. Har eggehvite i urinen, men ikke noe å bekymre seg over. Man trenger ikke ha svangerskapsforg selv om man er hoven og har protein i urinen, men må sjekke det jevnlig, for det kan komme ganske fort på slutten. Sliter også med bekkenløsning, så for MIN del så vil jeg ha ut gullet så fort som mulig. Men siden jeg var førstegangs, så ville de ikke sette igang no fødsel nå, selv om det er kun to uker igjen, for det kan by på mer problemer. Hadde jeg vært 2 gangs, så hadde de gjort det. Men de vil at vi venter lengst mulig og holder alt under oppsyn. Vann, eggehvite iurin osv... Iallefall det vi ble fortalt i går.... Men kontakt legen din hvis du har veldig vondt... Få sjekket det de skal sjekke... Lykke til...
Krølle79 Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Jeg begynner også å kjenne det i leddene.. særdeles ubehagelig.. Snakka med jordmor om dette nylig, og hun anbefalte meg å kjøpe en støtteskinne til hendene og bruke disse for å avlaste litt.. Jeg har kjøpt til den ene handa, og skal kjøpe en til idag, for jeg kjenner at det hjelper bare etter et par dagers bruk.. Jeg sover med den også, fordi leddene er så stive om morgenen, særlig i venstre handledd (til tider så vondt at jeg ikke kan sette handflata ned og støtte meg på den... Da "lyner" det i senefestet..) Det hjelper vertfall meg.. Håper du også får nytte av det.. Støtteskinna kostet forresten 149,- på apoteket, og kan brukes på begge hender, slik at du trenger ikke kjøpe mer enn en, dersom du ønsker å veksle på å avlaste hendene.. Det er bare å flytte på den metallskinna
nutri Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 ja, det er nok ødemer som gjør det. Var en periode veldig stiv i fingrene, spes om morgenen. Var også litt plaget med ømme fotsåler. Etter jeg gikk ut i permisjon og har holdt meg mer i ro og slappet av, (dvs brukt nesten mer tid på sofaen enn på beina) har det gitt seg. Har fremdeles tykkere fingre (pølsefingre), måtte ta av meg ringene for lenge siden, men de er ikke ømme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå