Gå til innhold

Hva slags personligheter har deres små?


Gjest

Anbefalte innlegg

Interessant å høre hvor forskjellige babyer vi har.

 

Min Marius er en veldig aktiv liten kar, har siden dag en vært en såkalt "krevende" baby, i den forstand at han sov lite i starten, krevde mye nærkontakt og ville spise ofte og lenge. Sånn er Marius i korte trekk nå:

 

* Aktiv; beina går som trommestikker og fekter mye med armene

* Lite interessert i å sitte i vippestolen. Hører om babyer som sovner der (misunnelig ja), det har aldri skjedd med han. I begynnelsen ville han heller ikke ligge i vogna, det er heldigvis bedre nå, men vi må skynde oss å gå ut for tålmodigheten er null hvis det ikke er bevegelse på vogna/bagen :-)

* Kan ligge mer for seg selv på leketeppet nå (dette gikk heller ikke i begynnelsen). Nå har han begynt å løfte rumpa, vil krabbe snart!

* Bruker stemmen mye, litt slitsomt å høre på noen ganger :-). Sier klart fra når det er noe!

* Vil bli holdt mye (dette var også verst i starten)

* Veldig nysgjerrig nå på alt rundt seg

* Godt humør!

 

Han var litt plaget med kollikk i begynnelsen av livet, sikkert derfor han ble så avhengig av å holdes. Puppen er også fortsatt meget populær. Har hatt seks måneder med slitsomme netter (sov max tre timer om gangen), men nå i det siste er nettene utrolig mye bedre takket være grøt!

 

Hvordan er deres små?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benjamin er en glad og fornøyd unge. Han er ca 3mnd fysisk sett, så han ligger ennå ganske stille i liggestolen eller på dyne på gulvet. Tar begge hender opp når han skal ta noe. Sikler mye for tiden og biter i alt han får. Regner med det er tenner på gang.

Liker å bade og gå oppmerksomhet, elsker å trille tur og sover i vogna på dagtid. Har alltid vært flink å sove. 12-14 t i strekk pr natt. Spiser grøt nå to ganger pr dag.

Han er skeptisk til ukjente høye lyder og fremmede folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenten vår er nok en liten hissig propp.. Hun må ha oppmerksomhet hele tiden, ligger å gulvet hvis jeg sitter ved siden av. Hun er veldig nysgjerrig og skal få med seg alt.

Liker ikke å ligge i vognen, men det er greit hvis hun får lov å sitte å se litt. Hun liker best å sitte på fanget eller gå rundt på armen, men det hun liker aller best er nok å ligge naken.

Hun ruller fra rygg til mage så snart du ligger henne ned...

Hun er nok litt skvetten og skeptisk av seg. Griner når vi nyser, men det er blitt bedre. Liker seg best hjemme og ikke blandt fremmede. Er også litt redd farfar og morfaren sin...

Er flink å sove på natten og er nå også blitt flinkere på dag. Vi startet den første tiden med kolikk, så derfor tror jeg det er derfor hun liker seg best på armen. Litt bortskjemt er hun jo og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner jo litt om Marius hun da :-) Men nå i det siste har han fått en periode hvor han er mer nysgjerrig på fremmede. Dette har jeg hørt skifter endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril er et sta lite troll (likner kanskje littegranne på mamman sin...)

 

Hun er meget aktiv fysisk og ruller fra mage-rygg og tilbake, men bare når hun gidder selv.. Rompa har begynt å komme opp også og strekker seg på strake armer.

Elsker å stå på fanget og kanskje sitte 2 sekunder, å tulle.

Liker å sitte på armen og titte rundt seg.

Liker å ligge på gulvet å leke, gjerne sammen med mamma eller pappa.

Elsker å bade!!!!!! Plaske i balja med leker...

Er kjempenysgjerrig og skal ha med seg alt! Sitter gjerne bare stille i vogna og titter på alt rundt seg!

Kan ligge stille eller sove i vogna når vi er på tur, men vil gjerne se om hun ikke er trøtt.

Natta har hun sovet lite de 2 siste mnd og spesielt da når hun fikk tenner for 4 dager siden. Men dette har da vært bedre i perioder.. Og nå blir det bare bedre og bedre!!!

Begynner nå å bli litt skeptisk til andre folk og blir litt forlegen når noen snakker til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver om Marius så er det litt som å høre om Karsten...

Han har heldigvis aldri hatt kolikk. Men han har helt fra fødselen av likt å ligge på fanget og være i nærheten. Ettersom han har blitt større har han kunnet ligge alene og leke litt, men ikke så lenge av gangen. Han er en nysgjerrig liten gutt som vil ha med seg det som skjer, elsker å bli båret omkring. Aller mest trives han når vi holder ham nært til alt det han ser på, slik at han kan få ta på og smake på alt mulig. Så vi har siklemerker på dører, vinduer, speil og møbler... ;o)

Han er stort sett bare i godt humør, men er misfornøyd dersom han må ligge for mye alene. Har heller ikke særlig tid til å sove på dagtid. Liker heller ikke ligge i vogna. Men har nå fått ligge litt skrått i vogna, da ser han masse og STORtrives.

Løfter seg på strake armer og ruller fra rygg til mage. Snurrer også rundt når han ligger på magen og skyver seg litt bakover.

Karsten har alltid vært flink til å legge seg på kvelden, legges i egen seng, natta-natta og det er det. Men det varierer veldig hvor mye han våkner. Enkelte netter en gang - andre netter fem ganger. Men mesteparten av slitet blir glemt når han da stråler mot meg med ett digert smil!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi er:

 

*veldig blid, smiler til nesten alle hun møter. Ler masse, skal ikke så mye til å få henne til å le. ler jeg så ler hun:-)

*sitter nå selv (begynte på fredag) i perioder p å5 minutter ++, men faller inneimellom så ikke helt trygt...

*ruller fra rygg til mage og mage til rygg (siden hun var hhv. 2 og 3 mnd) men liker best å ligge på magen å leke (spreller med armer og ben). Løfter seg på alle fire og gynger frem og tilbake. Åler seg bakover og til siden.

*liker ikke å være alene lenger, begynner ofte å sutre hvis jeg forlater rommet eller legger henne i lekegrinda uten å ha kontakt med henne. Fra hun var 2 - 5 mnd kunne hun ligge alene en stund i babygymmen eller i vippestolen (som hun desverre har vokst fra)

*glad i de fleste mennesker

*sover hele natten gjennom (11 timer siden ca. 3 mnd.) men er da veldig våken på dagen.

*elsker sanger som medfører kroppskontakt, hode, skulder, kne og tå er favoritten om dagen.

*veldig opptatt av andre barn

*elsker å ligge i vogna når vi går tur. Er også som regle grei å ha med på shopping:-)

*blitt færl til å lugge og klype men det retter seg nok...

*prater mye, men litt mindre nå enn før

 

Og så liker hun heldigvis å kose masse med mamman sin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ganske aktiv baby.

 

* Vanskelig for å finne roen på dagtid når hun skal sovne. Selv om hun er stuptrøtt da jeg legger henne i vogna for en trilletur, detter ikke øynene helt igjen før etter en knapp halvtime.

* Liker å ligge på leiketeppet, men jeg må være i nærheten. Løfter på rumpa og bruker beina til å dra seg fram, men armene har hun ikke helt fått system på enda

* Kjempenysgjerrig, det har hun vært hele tida, hodet går helt vilt rundt når vi er ute

* Godt humør, smiler nesten hele tida(med mindre hun er trøtt eller sulten) Og jo mer skremmende/overraskende ting er, jo morsommere er det! Skvetter hun skikkelig, skrattler hun!

*Har stort sett vært grei om natta, sovna klokka 21, våkna klokka 6, evt et måltid i mellom

*I starten ville hun bli holdt hele tida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å høre om deres små. Det virker som veldig mye er likt faktisk.

 

Carina, etter ditt tips skal jeg nå prøve å la han ligge litt skrått oppover i sportsvogna, kanskje mor får gått litt mer på shopping, det hadde vært herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...