lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Jeg var dårlig og borte fra jobb.. fra desember og ut april, i mai begynte jeg så smått å jobbe 50%...... Samboer ble dårlig en måned etter meg, har vært dårlig siden, og borte fra jobb per idag. han fikk diagnose i mars... sarkoidose, en celleforandring i bindevev som hos han primært gikk i lungene, hud og tarm. etter mange måneder med sterk kortison behandling, begynte han på cellegift i aug. i juni ble jeg gravid, og i august gikk vi til vår første kontroll hos jordmor. Hun snakket primært om hvor liten sjangs det var for at ting ville gå bra, og var mer opptatt av at samboer også har diabetes. hun skrev også henvisning til ultralyd. i september... jeg var 12 uker på vei, ga hun meg kjeft for at jeg var gått ned i 25% stilling på jobben, i tillegg til litt dårlig form fra før, hadde jeg nå lavt blodtrykk, hb, hodepine, svimmelhet og enormt trøtt, og til slutt voldsom halsbrann. joda...... Samboeren min fikk huden full etter meg, han hadde ikke noe hjemme å gjøre....... han måtte skjerpe seg, nå hadde han et ansvar. hun mente vi hadde psykiske problemer, og rådet oss til å gå til psykolog/familieterapeut, hvis ikke ville forholdet vårt gå på ræva. Så skulle hun sjekke fosterlyden.... etter 5 min fant hun den (lette for langt ned hele tiden), og utbrøt at det var jo ikke så lett... det var jo en liten dritt man lette etter. Vi var jo redde for at det var dødt etter all propaganda fra henne tidligere, og å få den kommentaren etterpå, var ikke artig. INGEN skal kalle min unge for en liten dritt!!!! Hun avsluttet i tilegg med å holde foredrag om at dette var 12 uke, og det var da det som regel gikk galt, og hun snakket som om det var en selvfølge at det kom til å gjøre det..... statistikkene sa jo tross alt det! Ukene gikk, jeg ventet på innkallelse til ultralyd........ ingenting kom, og jeg ringte til sykehuset. Der hadde de ikke mottatt henvisning. jeg ringte jordmor, og hun skulle sende det med en gang. To uker gikk, og jeg ringte sykehuset, jeg hadde ikke fått time enda. De hadde selvfølgelig ikke fått henvisningen...! Da fikk jeg nok, jeg var i uke 17, ringte til privat jordmor. Hun tok meg imot 2 dager senere, skrev henvisning... tok det med seg på jobb dagen etter (jobber på føden), 2 dager etter det singte jeg sykehuset og fikk time, selvfølgelig i slutten av uke 19, pga ventetiden. Takket være komunejordmor!!!! Har gått hos den private jm siden... betaler 300,- gangen, men det er det jaggu verdt!!!! Hun prate og står i, foklarer alt, så vi slipper nesten å spørre om noe. OG,,, hun ordnet med svangerskapspenger for meg, så jeg slipper å bruke opp sykemeldingstiden min ifall jeg får bruk for den etter fødsel. Er nå 100% borte fra jobb. Hun ble skikkelig provosert av hvordan oppførsel det gikk an å ha, men ikke overasket, sikkert hørt endel historier tidligere. Vi går nå kun hos henne, ikke fastlege... jeg blir fulgt opp av spesialister på sykehuset. dette ble litt langt men, takk for at du leste alikevel. måtte bare få det ut!
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 herregud!!!! GODT DU KVITTA DEG MED DEN KJERRINGA!!!!!!!!!!!!!
ejiec++ Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 hvis jeg var deg, ville jeg ha sendt inn en klage på hun første jordmoren du gikk til. Send klagen til fylkeslegen, så blir den tatt seriøst. Sånne personer skulle ikke hatt lov til å jobbe med mennesker!
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2007 Helt utrolig igrunn.... eneste jordmora i halden som er kommune ansatt, og ikke 100% engang... har vært ansatt i mange år, og har ikke vist seg på en fødeavdeling på 8. Tror nok jeg skal sende en klage ja, har tatt opp fosterlyden på mobil, og der hører man utsagnet hennes på slutten! heldigvis!!!
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Huff, høres ikke ut som jm du gikk til burde arbeide med mennesker i det hele tatt spør du meg. Kunne sagt mye om hva jeg syns om måten hun behandlet dere på, men ville bare bli for dumt...det sier seg selv at sånt sier man ikke og sånn oppfører man seg ikke mot folk, jm eller ikke. Føler meg veldig takknemlig for en forståelsesfull fastlege, og har nesten noia for å skulle gå til noen andre....
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 jupp, du burde klage. bare skriv saklig om hvordan du opplevde kontroll hos henne, det holder i massevis det. hør med fylkesmannen hvor en slik klage skal sendes, tror de vet det kontoret der
nutri Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Hørtes ut som det er jordmoren som trenger psykolog. Kan ikke oppføre seg og si sånne ting.
froskeprinsesse Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Det er helt forferdelig at det skal være slik.. Da jeg leste innlegget ditt lurte jeg på om det kunne være i Halden, og det fikk jeg jo raskt bekreftet.. Jeg ringte den kommunale jordmora selv da jeg akkurat hadde funnet ut at jeg var gravid, for å finne ut "hva jeg skulle gjøre nå", og det var en så lite hyggelig samtale at jeg der og bestemte meg for at jeg ikke skulle til henne. Ved første legetime anbefalte han meg også å oppsøke den private jordmora, noe jeg allerede hadde gjort, og jeg stortrives med å gå til henne. Det er jo et kjent problem her desverre. Det koster å gå til privat jordmor, men for min del er det vår første, og jeg regner ikke med at jeg kommer til å få så mange barn.. så det er absolutt verdt pengene!
kromis Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Hun hørtes jo syk ut!!!! Går ikke ann å behandle folk slik! Hadde anmedlt henne, ja! HUn burde seriøst vurdere å jobbe med noe annet!!!! Jeg går også til privat JM på gyn.klinikken i drammen, men jeg betaler ingenting... Kanskje hun har andre ordninger enn det dere har i Halden? Trodde alt som har med graviditet å gjøre var gratis? Men uansett så hadde jeg også gladelig betalt for å få ei som tar en på alvor og elsker jobben sin!
fiona71*2pp Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Åh herregud for ei lavpanna imbesil møkkakjerring.. Burde jo vært fratatt stillinga si for lenge siden.. Men ka i all verden mene du me : hun ordnet med svangerskapspenger for meg, så jeg slipper å bruke opp sykemeldingstiden min ifall jeg får bruk for den etter fødsel. Kan du bruke opp sykemldingstia di?? Åh du tenke kanskje på sånn 1 år osv, ?? Litt fjern her. Men lykke til vidre, og vær så snill å send inn en veldi kraftig klage! Ho burde ikke få lov å ha nåkka me nån gravide å gjøre.. Skremme jo vette av dæm jo.
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2007 Takk for tilbakemeldingene....!!!!!!!!!! Deilig å få litt tilbakemeldinger på det. Har gått å tenkt mye på det i ettertid, og det verste er at vi nesten godtok det. Hadde det ikke vært for at hun dret seg ut med ultralyden så hadde jeg sikkert gått til henne enda, og tatt imot all dritten! Man tenker jo automatisk at man kanskje er litt sår, men når vi har fått det litt på avstand så skjønner vi jo at det hadde svært lite med oss å gjøre. Helldigvis var det ikke min første graviditet, da tror jeg hun hadde klart å ødelegge mye for meg/oss. Vil også bare si at forholdet mellom den blivende barnefar og meg er idag veldig bra, han fridde til meg i november og vi skal gifte oss om et år! men jeg må ærlig innrømme at hun knakk oss faktisk litt en stund... etter alt maset om at vi hadde det så dårlig sammen... hun hørte ikke på hva vi sa, og vi hadde faktisk en kjempe stor krangel etter siste gangen som varte en uke eller to... klarte f''' meg å sette oss litt opp mot hverandre.!!!!!!!! TRAGISK.
Mellus Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Å guri. Hadde anmeldt ho.. Ho som høres psykisk syk ut da.. Man sier ikke sånt til folk.. Hjelpes meg..
lille-persille Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 Dæven, sier jeg bare.... Håper dere har kommet over dette mennesket fra helvetet nå...hun skulle vært bura inne!!!!!!!!!!
Trillet Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 Fyttegrisen at det går ant????????? Sier ikke mer, for alt er sagt!!! Bortsett fra DRITTKJERRING!!
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 15. januar 2007 driver å skriver klage nå... er ikke lett når man er forbannet og personlig berørt å være saklig......... men... håper de tar det til ettertanke hverfall. skjer sikkert ikke en dritt.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 15. januar 2007 #16 Skrevet 15. januar 2007 fy søren! hadde jm kaldt ungen min for "Liten dritt" hadde hu fått seg en på tryne og jeg hadde gått ut derfra og kontakta sjefen hennes! i tilegg til allt det negative om at babyen kom til og dø osv! fy f!!! det har hun da ikke lov til og si! herregud for en bitch! har du sent inn klage? få henne sparka... bra det har ordnet seg med dere og privat jm men alikevell...du har da jo krav på ordentlig jm (gratis)! syntes du burde sende inn klage på kjerringa jeg da.. lykke til videre:)
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #17 Skrevet 15. januar 2007 Hei maraya. ja, her i halden er det ikke lett når det gjelder jordmortilbud.... hun er dessuten kun i 70% stilling også, 3 dager i uken på jobb. så at froskeprinsesse fødeklar også hadde problemer. har glemt å høre med henne hva det var hun hadde sagt til henne.Jeg driver å skriver klage nå idag, Får håpe det ligger fler klager på lur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå