Gjest Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 at det utgjør større risiko for mor og barn.. Noen andre som har hørt det?
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Har aldri spørt om noe slikt, men de vil jo helst ikke sette igang fødselen om det er mulig at den starter på naturlig måte. Men jeg har hørt at de heller setter igang fødselen enn at mor går langt over tiden, men husk at man er ikke på overtid før 14 dager etter termin.
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 tja...har hørt at det sikreste er at fødselen starter av seg selv fordi man ikke kan få til helt det samme som kroppen ved hjelp av drypp og sånt, derfor har man i Norge en ganske streng holdning når det gjelder igangsetting av fødsel, men skal visst statistisk sett være liten forskjell på fødsler som er satt i gang og de som ikke er det...
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Hvor står det at det statistisk sett er liten forskjell på igangsatt fødsel og naturlig.. ? Håper du kan svar:) Føler av og til at jordmødrene skremmer litt.. bare for at de skal slippe å gjøre noe ekstra liksom
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Hmm...lete lete. leste det i en gratisbok jeg fikk da jeg var på første kontroll, Svangerskapsboken (fra Sandvik forlag), utgave for 2006-2007, side 176...der står det at "...kvinner som får satt i gang fødselen opplever like stor tilfredshet over å føde som kvinner som har gått i fødsel av seg selv. Studien viser heller ingen forskjell i bruk av smertestillende medikamenter under fødselen". Vil jo tro at når det ikke er forskjell på bruk av smretestillende så går ting som regel ganske normalt...ellers står det på denne linken her at man risikerer å ikke få sterke nok veer ved igangsetting, men det står ikke noe om hvor vanlig det er http://www.doktoronline.no/section/nosection/300012 Her står det at det i noen tilfeller kan være det beste for barnet http://www.kunnskapssenteret.no/index.php?artikkelid=672&back=1 Håper det var til litt hjelp
Mrs. Bouquet Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 At man ikke er på overtid før 14 dager etter temin gjelder ikke alle. Jeg regnes som på overtig etter en uke. (etter mange målinger o.l. på sykehuset). Noen steder er standarden 3 uker.
lettereforvirra Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Ja, jeg ble satt i gang og det endte med hastekeisersnitt. Jeg var over termin men kroppen min var ikke klar for å føde. Ikke var jeg moden nok heller. Vannet gikk etter tre tablettkurer gikk vannet og jeg hadde seks timer med haglerier som ikke førte noen vei. Jeg mener det når jeg sier at jeg ikke hadde en eneste pause fra smertene! Fikk morfin men det hjalp ingenting.Etter seks timer fikk jeg epurdiral og det hjalp mot smertene men fødselen stoppet opp og jeg fikk drypp.Babyen var stor og gled ikke ned i bekkenet..Tolv timer senere ble det keisersnitt. Det hele ble en marerittfødsel og jeg fikk beskjed om at jeg ikke får noen igangsettelse denne gangen her og det er jeg glad for. Tror mange ønsker å bli satt i gang fordi de er leie av å gå gravide og vil bli ferdig. Det er større risiko for keisersnitt og det var ikke det jeg hadde planer om den gangen jeg ble satt i gang. Men, om det er nødvendig og kroppen er klar for å bli satt i gang er det sikkert det beste for den enkelte.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Vi var på sykehuset i går pga carpal tunell syndrom, vann i kroppen, hodepine,, eggehvite i urinen og bekkenløsning, men selv om det var kun 2 uker igjen til termin, så ønsker de helst at vi går lengst mulig uten igangsetting. Grunnen er at jeg er førstegans sa jordmor. Kroppen er ikke klar ennå, og det kan by på mer problemer enn om jeg hadde vært 2 gangs. For da har kroppen vært igjennom det før, og er bedre forbredt på det som skal skje. Iallefall Det VI ble fortalt da... Lykke til .....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå