Gå til innhold

Renselsen etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ikke helt fram til å skulle gå rundt i slike bleier etter å ha født, trenger alle det? Er opptatt av å føle meg sånn passe fresh, og tror ikke jeg kommer til å gi helt f..... selv om jeg nettopp har født. Bør jeg ta med meg store og vide klær (bukser) slik at disse ikke synes? Alle klærne mine er ganske ettersittende, både joggebukser og overdeler, så kanskje det vil se teit ut med bleierompe under.....?

Ja, det er mye rart man tenker på..... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke magen blir borte med en gang, så jeg satser på å fremdeles bruke mammabuksene en stund etter fødselen. Skal ihvertfall pakke med romslige klær til sykehusoppholdet.

Skrevet

Alle på barsel går med disse bleiene,så det ser ikke rart ut, liksom:p jeg syns forresten de var veldig smarte:)

Skrevet

Jeg har pakket en god og vid bukse som ikke strammer, store bomullstruser og vide t-skjorter. De sier man er rimelig øm nedentil etter fødselen så det er nok ikke behagelig med noe som strammer da nei. Og disse bleiene du snakker om er jo vist du blør mye. Er ikke alle som blør like mye, og kanskje slipper å bruke disse.

Skrevet

jeg ser for meg at jeg skal gå i de mamma klerne jeg bruker nå, sånne goe jogge bukser. Men vil selvsagt stelle meg og føle meg vel. Ikke bare for min egen del, men skal jo ha en del besøk og vil ikke s helt grusom ut...

Skrevet

etter at jeg fødte min første gikk jeg med snekkerbukser/sykehusbukser på sykehuset. da syns ikke bleiene og det var mer behagelig ettersom man er litt øm i magen og mellom beina etter fødselen.

det å holde seg ren var heller ingen lek, men det er en liten dusjhode (eller skal være) vedsiden av toalettet slik at man får dusjet seg etter hvert do-besøk siden man ikke kan/skal bruke papir å tørke seg med hvis man har sydd...

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men de fleste bruker vel sånne nettingtruser og store bind den første stunden etter fødselen. Jeg måtte sy et par sting så det var utelukket å gå med noe trangt som klemte noe sted. Magen og bekkenmuskelaturen blir ganske "kjørt" og hoven, så det er godt å ha på noe romslig. Jeg gikk over til vanlige nattbind etter den første dagen, og de synes jo ikke så godt, men fortsatte å bruke mammabuksene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...