Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Når begynte dere å gi deres baby smokk. Vi har en liten krabat på 16 dager, som patter på alt han får tak i (fingre, genser, klær etc). Vi har begynt å gi han smokk, noe han liker svært godt. Hva kan konsekvensen være med å gi han smokk alt nå? Noen erfaringer der ute?

lone

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ga smokk etter en uke eller to, husker ikke helt, men har gått helt fint det. Viktigste er at han lærer å suge pupp først, så han ikke får feil sugeteknikk.

Skrevet

jeg må si at jeg begynte med smok da vi lå på sykehuset, så det er ikke noe galt i at du har begynt med smok nå..bedre med smok enn fingre, gensere, klær..

vet ikke konsekvensene av å begynne med smok så tidlig, ville tro det ikke var noe jeg....de bruker jo ikke smok hele døgnet :)

for det er en uting

Skrevet

Ga han smokk etter 2 dager hjemme! Er jo lettere å venne av med smokk enn med tommelen :-)

Skrevet

Vi ga smokk på sykehuset. Hun hadde sånn innmari suge behov. Så lenge hun suger bra på brystet og melken har kommet var det greit at vi ga smukk. Har ikke angret en dag. Nå er hun 7 mnd.

Skrevet

vi ga smokk etter en uke... 2 natta hjemme... da hadde han brukt meg som smokk hele natten... han brukte smokkk mye de første mnd, vi var kanskje liitt rakse med å putte den om han sutra litt... men nå er han 10 mnd... og bruker smokken stort sett kun om natta.. ellers om han er veldig trøtt eller sutrete på dagen....

men f.eks idag har han ikke brukt smokk siden hans sto opp.... men det var en som vart glad når han såg smokken i sengen når han skulle legge seg.. har 4 stk oppi der, og jeg tror han prøvde alle... ;o)

Skrevet

Lita fikk den første smokken på sykehuset ( først ble jeg brukt som en smok:)). Det går bra forsatt... Smoken reduserer risiko til kryberdød (90%!!!!!!) sier forskere...

Skrevet

min var bare et par dager gammel, Det var sykesøstrene på sykehuset som lærte han å ta smokken. Han var innlagt lenge på sykehus, så de lærte han til å like smokk så han hadde noe¨å trøste seg med. Så jeg tror ikke det er noe negativt å la de begynne med smokk tidlig. Da hadde de nok ikke praktisert det på sykehuset..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...