Gå til innhold

blanke, hovne øyne....?


Lillypia

Anbefalte innlegg

Synes Anine har hatt så hovne, blanke øyne nå siden i går kveld. Ser ut som hun nettopp har skreket masse, men det har hun jo ikke. Noen som vet hva dette kan komme av? Hun er 2 uker.....

Bør jeg sjekke tempen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikkejeg noe ekspert på området akkurat, som fersk førstegangsmamma.. Men Mira har hatt øyekatarr, og den begynte med at hun ble blank i øya og etter en stund var det masse gørr der. Ble bra etter antibiotika-øyedråper.

Hun er litt blank av og til nå og, men det er fordi hun driver å stikker fingrene opp i øynene hele tiden... :-) Skal absolutt ligge med fingeren inn i øyet når hun spiser...hmmm ....

 

Var sikkert ikke noe hjelp i det her, men... Skader sikkert ikke å ta tempen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med fingeren gjør Anine stadig vekk ogs, putter den innpå øyet og lar den bli der til jeg ser de og tar den ut:) hehe. Tok du henne med til lege og fikk sånne øyendråper da eller prøvde du deg bare fram? Helsesøstra skal komme på hjemmebesøk i morgen så kan kanskje høre med henne.....

 

Men takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...rart det med de fingrene :-)

 

Mira var sånn på øynene fra hun var ca en uke. Hørte med barselpoliklinikken flere ganger, og de sa jeg bare skulle dryppeøynene med morsmelk og/eller saltvann. Det hjalp ikke, og vi ba om råd på helsestasjonen etter en uke. De ba oss gå til legen. Tok en drop-in hos legen, og fikk resept på øyedråper. Da ble snuppa fin-fin etter to dager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da får jeg høre i morgen jeg også da. Hun får masse sånn puss i øyenkrokene også, som jeg fjerner jevnlig. Kan minne om en katar ja når jeg tenker meg om! Takk igjen for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...