Gå til innhold

Misunner dere som....


Lillypia

Anbefalte innlegg

har babyer som sover om nettene.....

Anine sov fint de tre første nettene hjemme, men så fant hun ut at det er mye mer moro å sove om dagen og å være våken hele natta....:( Hun sover omtrent ikke i det hele tatt før i 7-8tiden om morgenen. Da tar hun nattesøvnen sin til langt på dag. I begynnelsen skrek hun nesten ikke da, var bare våken. Mens nå skriker hun masse også:( Sliter ut sin mor og far! Noen ganger sovner hun, men våkner tvert vi legger henne i senga si. Og i tillegg henger hun på puppen hele tiden, uten å suge noe særlig. Kan det hende jeg har lite melk, men kun om natta? Trenger sårt noen tips.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje begyne med smokk - om dere ikke har prøvd det? virker som hun bare koser seg på puppen. - ta henne avnår hun ikke suger ordentlig om det ikke har hjulpet å stimuler henne...?

Prøve pumpe så du kan gi henne et ordentlig måltid på flaske på kvelden..? vi lar jenta vår gråte litt - til hun sovner, vi..måtte bare til slutt...og virker som hun har de like godt for det generelt sett. kanskje gjøre det litt på natten så hun sover mer og mer gradvis...?

 

noen rører inn BITTELITT babygrøt i elk eller gir mme på kvelden for å bedre søvnen..men jeg kan ikke si noe om hvor tidlig man kan gjøre det..

 

ikke lett det her..

 

om dere har mulighet til å la henne sove ute er det noen barn som sover best da....i vogna m hullete teppe foran åpningen

 

eller..pakke henne inn som på sykehuset? jenta vår liker sauseskinnsposen best- sikkert fordi den ligger tett rundt henne..?

 

håper dre finner ut av det...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikke lett med barn som snur døgnet, men synes det høres skummelt ut å la henne sove ute om natta...ville nok ikke jeg gjort.

(for hun ser jo som bare det om dagen, sier du?)

Tror jeg ville prøvd å gjøre som tette sier, ta henne vekk fra puppen når hun ikke suger (du kan se svelgebevegelser i kjeven når hun faktisk drikker) og gi smokk.

Legg henne i utgangspunktet til kun hver 3.time, og la henne suge maks 20 min på hvert bryst da.

Hvis hun fortsatt er urolig etter dette ville jeg forsøkt med litt tillegg på flaske, du ser kjapt om det er interressant.

Hvis hun ikke vil ha, er hun iallefall ikke sulten.

Da kan det være luft eller vondt i magen som plager henne, forsøk å massere magen, eller forsøk å gi Minifom-dråper før hvert måltid.

Det har iallefall hjulpet oss.

Når det gjelder døgn-snuing, så bør dere vekke henne hver 3.time og holde henne våken på dagtid.

Prat med henne, kos og lek og bad - finn på ting så hun ikke sovner med en gang hun har spist, men holder seg våken en stund.

Om natta gjør dere helt motsatt, legg henne i senga med en gang hun har spist og rapt, ikke skift bleier hvis hun ikke har bæsjet, ikke slå på lyset, ikke prat og "underhold henne", hun skal lære seg at om natten vanker det ingen "premier" for å holde seg våken- men om dagen er nettopp det lurt.

Sakte, med sikkert bør dere kunne snu døgnet for henne, litt etter litt, lykke til !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har et veldig stort sugebehov, det har hun hatt siden hun ble født. Har prøvd smokk, og hun tar stort sett den, men hun klarer ikke holde på den så lenge, så hun mister den og da starter grininga igjen...

Ikke lett dette. Prøvd å la henne ligge og gråte litt, ihvertfall hvis det bare er sutring, men samtidig få jeg så vondt av å høre hun ligge der og skrike.....

Prøvd å holde henne våken på dagtid også, noen ganger går det, men stort sett er det håpløst. Hun sovner stort sett tvert etter hvert måltid.

Vurdert å pumpe meg eller gi henne litt mme om kvelden, hørt det er flere som har gode erfaringer med det!

 

Tusen takk for alle tips begge to, dere er supre! Skal fortsette å prøve, og ikke gi opp! Fra i morgen av drar pappan på jobb, så da blir vi alene på ukedagene framover, og da må vi bare klare det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg sånn igjen. Har hatt det sånn i 4 uker nå... selv om jeg må si hun har blitt litt bedre etter vi begynte med minifom... da er det ihvertfall ikke så mye skriking som før natterstid, og hun har sovet opp til 3 timer fra kl 12 til 07-08 om morgenen.

Vi har også prøvd å holde henne våken om dagen, men det har vi bare gitt opp... det er helt umulig til tider uansett hvis hva vi prøver.

Du må være flink å sove på dagtid du også når hun sover. Jeg synes det var utrolig vanskelig til å begynne med, men etterhvert som jeg får til å sove mer om dagen så går ting greiere.

Ønsker deg lykke til...også kan vi begge glede oss til en god natts søvn :) (med god natt tenker jeg kanskje 4 timer i strekk, det hadde vært noe det!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha og lykke til selv! Har hatt fire timer i strekk en natt etter hun ble født jeg og da var jeg i himmelen! Tenkte at kanskje jeg skulle være så heldig å ha det slik framover, men hun bare lurte oss gitt:) Har vært litt mer våken nå i kveld, så jeg krysser fingrene for natta!!!

Må vel lære meg til å sove dagtid jeg også ja tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gi henne vann på flaske... da er det ikke så morsomt for henne å sutre... for hun tror gjerne hun er sulten når hun ikke er det... naboen min sa til meg at jeg burde prøve det... skal begynne i dag... husk å koke vannet slik at det er helt reint... men avkjøl sef. vannet til tempen du har på handbakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...