Gå til innhold

Hvordan ser en typisk dag ut for desember-jentene?


seff

Anbefalte innlegg

Er litt nysgjerrig på hvordan en typisk dag ser ut for oss desember-jenter. I den grad noen blir "typisk" med en så fersk baby da :-)

Lurer på hvor mye dere sover i løpet av døgnet feks, og hvordan dere med flere barn legger opp løpet osv. Hva får dere gjort av husarbeid....

 

 

Her blir det vel en 5 timer søvn i døgnet spredt utover, og ellers går tiden til bleieskift, mating og pumping. Får gjort det mest overfladiske av husarbeid, men middagen står ikke på bordet når sambo kommer hjem akkurat, for å si det sånn ;-) Snuppa er stort sett våken fra 9- 9-30 til 15.

Spennende å høre hvordan deres dag ser ut!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sover ikke noe om dagen... og lillegutt er våken fra rundt 07.00 til 08.00 oxo sover han i noen timer før han skla ha mat.. da vasker jeg og rydder og steller meg, sånn at jeg har resten av dagen til og slappe av og ta meg av lille gutt:) sambo lager somregel middag når han er ferdig på jobb:)

går masse tid til bleieskift og små prating med lilel gutt:) er så morro nå som han kikker opp på meg og prøver og komme med lyder når jeg prater:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så moro at han prøver å lage lyder :-) Er koselig å høre på når de prøver å "presse" fram noe gurgling liksom :-) hehe...Tror vi skal innføre at sambo skal lage middag her og :-) I dag skal vi på middag hos foreldrene mine, så da slapp vi å tenke på det i dag...deilig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sambo lager middag i dag oxo han:)

ja er kjempe koselig når han kommer med gurgle lyder og bitte små smil:) varmer godt i en mors hjerte det:)

 

er deilig at sambo lager middag hver dag:) smaker liksom så mye bedre når en slipper og lage selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanli dag hær starta med at starta stortsett med ei amming når sambo står opp i seks tia... så søv vi videre tel storesøster kommer inn tel oss rundt åtte... da søv Julie og æ går på badet å stell Anne Katrine.. å får på mæ sjøl nån klea... så trilla vi lillesøster med oss inn i stua... fyra i ovn og sett på en film... så spis Anne Katrine og ser på film... mens æ amma/spis/dibba... sku gjærne ha spist på kjøkkenet men da bi det bærre stress har æ funnet ut... så e det amming, leking, stelling, førhåpentligvis litt vasking av klær og ordning i huset... har som mål å få vaska minst en maskin med klea om dagen... men e ikke alltid det går... kommer heilt ann på kor mye Julie søv, nåkka som varier masse... så laga vi middag tel sambo kommer heim... så e det avslapping tel barnetv og kveldsstell på storesøster... når ho e lagt så e det kosing og amming med Julie før vi kryp tel køys... i det siste har æ bala litt med å få ho tel å søv, men ikke vært så mye skriking i det siste heldivis...

 

Litt anna i hælgan da, når sambo e heime....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker etter så er det i grunn sambo som nesten alltid har laget mat her...hehe..Tenkte bare at det var jeg som burde gjøre det nå som jeg er hjemme.. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen "starter" mellom 2 og 4 en gang, med 15 minutters amming og tilbake i senga.

Neste gang det er liv i oss er mellom 6 og 7, da er det ny amming, og så sover veslingen i senga ved siden av meg.

Noen ganger rekker jeg å slumre litt også, det blir ca 5-7 timer søvn hver natt på meg.

Mellom 7.30og 8 våkner jentungen, og da henter jeg henne, vi lager velling og tar med på badet - steller oss, kler på oss.

Så kler vi på småttisen og tar ham med oss sovende i barnehagen (med søskenvogna)

Leverer som regel i barnehagen ca 9.30 (er fersk tobarnsmamma, ting tar tid med to...)

Gutten sover alltid hele veien, og hvis jeg har noen ærend jeg må gjøre så tar jeg det med en gang etter barnehagen, mens han likevel sover.

Ellers går jeg tur, eller hjem og lar ham stå ute og sove litt til.

Vekker ham rundt 12-13 så han får pupp, så er han som regel våken noen timer, før han sover igjen.

Jeg bimmer, rydder litt i huset (tar en vaskerunde en gang i uke ca) og stuller med ungen, han liker å spise og sovner hele tiden underveis, så amming tar laaaang tid - gjerne en time hver tredje time...blir ikke så vanvittig mye tid til alt annet da.

Kl.15.30 saler vi opp vogna igjen - for å hente i barnehagen.

Handler litt på veien hjem hvis det er noe vi trenger, hjemme som regel 16.30-17.

Vesla ser på Pippi Langstrømpe (går ALDRI lei!) mens jeg ordner litt med tøyet hennes, sekken hennes, middag og ordner matpakke til neste dag og legger frem klær til neste dag for oss begge.

Vi spiser litt sammen rundt 17.30 - 18, noen ganger ser vi barnetv sammen, ellers leser vi bøker.

Som regel er TVtitting alt hun orker så sent, hun har nettopp sluttet å sove på dagtid, så hun er helt skutt etter mye lek og morro i barnehagen.

Veslingen pleier å sove fra vi går hjemmefra til ca 18-19, og er jeg heldig rekker jeg kveldsstellet med henne før han våkner.

Vi går på badet 18.30 - hun legger seg 19.

Så skal han ha mat og stell og kos, jeg spiser litt hvis jeg ikke spiste med henne (hun vil som regel bare ha grøt på kvelden, de spiser middag i barnehagen, og jeg er ikke så begeistret for grøt) bimmer og ser på TV resten av kvelden.

Han får mat igjen, og pysj og noen ganger et bad - rundt 20-21, og så legger vi oss for kvelden mellom 22 og 23 (noen ganger blir det senere, alt avhengig av om mannen min er hjemme eller om jeg er alene)

Og et sted mellom 2 og 4 er det på`n igjen...

 

Noen dager har vi program da - babybio mandager, babysvømming fredager og barseltrilletur ser ut til å bli her torsdag.

Og så går vi litt på kafe og shopper litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på kvelden jeg: Ammer før vi legger oss, en gang i 4-tida og så igjen i 8-tida.Sambo går på jobb i 7-tida, mens jeg står opp engang mellom 9 og 11. Lillegutt sover som regel godt på formiddagen, så jeg får stelt meg og spist frokost, og lest litt på DIB. Så er det tid for dagens gjøremål, som kan være kafetur, handletur, lunsj med veninner eller bare trilletur, evt innom butikken. Prøver å komme meg ut hver dag, hvis ikke været er alt for ille. Lillegutt har så langt alltid sovnet i vognen, og sover gjerne lenge etter vi er kommet inn igjen også. Sambo kommer hjem i 4-5 tiden, så er det middag og avslapping foran tv'en, og selvfølgelig amming og bleieskift når det trengs. Lillegutt er veldig snill, og trenger ikke noe særlig byssing selv om han er våken. så er ikke så stress å få gjort ting her i huset :-) Er veldig takknemlig for at han er sånn, og håper det varer :-) Har ikke nødvendigvis middagen klar jeg heller, men det er nok mer fordi jeg er litt lat, hehe, og fordi sambo ikke nødvendigvis er skrubbsulten når han kommer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amma vel to-tre ganga om natta - bevisstlaus i gjerningsøyeblikket ;) Syns det går ganske i ett førr tia... anra på at æ ikke søkt halv barnehageplass tel storesøstra.. men, men... Å nu bi sambo brte i 14 daga.... men det må vel gå d å.... andre har jo samboeran borte tel stadihet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere :-) Artig å lese hvordan dere har det. Ser ut til at det ikke blir sånn kjempemasse søvn på noen hvertfall..hehe..Føler meg litt bedre ang. den manglende middagen nå også, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink jeg! Merker stor forskjell selv nå som sambo er tilbake på jobb...var veldig deilig å ha ham hjemme. Nå har jo ikke vi flere barn å passe på, men i forhold til å pumpe hver 3-4 time og koke det evinnelig utstyret så tar jo det utrolig mye tid. Er ganske misunnelig på dere som kan amme, hehe..Selv om det sikkert ikke er noen dans på roser alltid det heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här ammas det oftast 3 ggr per natt, varav lillen är vaken ca 2 timmar efter den ena ( gärna mellan 04.00 - 06.00 ) första "morgon amningen" har vi vid 8 tiden och om jag har tur somnar han sen om till 9.30 - 10 tiden, men inte alltid. Hos oss finns det inga typiska dagar, då Marlon ibland sover 20 min och ibland 7 timmar i löpet av en dag, utan det enda fasta är att vi går en promenad på ca 2 timmar. Det är ju varmt o soligt här, så det är jätteskönt att komma ut. Förstår att det tar emot mer för er som har snö o kallt.... Hinner som regel tvätta kläder och plocka lite i huset innan mannen kommer hem vid 17 tiden. Om Marlon sover sitter jag också endel på internet eller ute på terassen och dricker kaffe =)) Börjar snart i barselgrupp också, en skandinavisk och en spansk, så då har vi 2 förmiddagar i veckan fyllda med aktiviteter.... Känner äntligen att jag har lite överskottsenergi igen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun er 25dager og jeg klarer ikke finne noe mønster enda....bortsett fra at hun sover på kvelden og er lys våken når vi legger oss ca 23.00..hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud - er ikke det irriterende ??

Kjenner jeg har null tålmodighet når han ligger der med store glugger og knirker og jeg er såååååå klar for å hoppe i køya !

Hvorfor skal han igang akkurat DA, liksom ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, typisk og typisk...... ;) men natt og morgen rutiner begynner det å bli et mønster på...... Vi steller/bader lillegutt rundt23-23.30 tiden, så får han en flaske og vi legger han i senga- da sovner han som regel ganske kjapt, da tar jeg en runde i huset, steller meg for kvelden, setter på en klesvask og hopper til køys... neste mat er da mellom 4-6 en gang, som oftest sovner lillegutt ganske kjapt igjen da også, men om det blir mye gulping og skift(som i natt) våkner han til og da er det vanskelig å finne roen igjen og da ender han ofte opp i senga med meg ;)

Sover så til 8.30-9.00 tiden, får mat og ligger i senga og koser oss sammen :) Så står vi opp, steller først Jakob og så mamma...... etter ca 1,5 time sover Jakob litt igjen, og jeg spiser frokost, titter her, henger opp klær, steller meg ferdig..... så våkner han til mat igjen, og etter det er det ofte en trilletur med hunden, så kommer vi hjem- og da pleier vi å kose oss bare til pappan kommer hjem og lager mat til oss.... er liksom ikke noe videre mønster på dagen/kvelden, men han har ofte en våkenperiode på kvelden, hvor han er lenge våken- også sover han mange smålurer..... han er ofte våken når vi skal spise middag;) så jeg gleder meg til å kjenne varm mat igjen......;)resten av kvelden koser vi oss, pappan og Jakob koser seg sammen mens jeg enten rydder litt, dibber eller dusjer e.l. ellers er det tv titting, skravling og besøk inimellom da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel slenge meg på her også..

 

kvelden i forrveien har jeg fyldt opp vaskemaskin og tørketrommel med klær.så alt er klart til å starte.

elisa våkner rundt 7-8 tiden,da får hun en tørr ble og klær.

starter samtidig vaskemaskinen og tørketrommelen.

 

så går vi inn å legger oss igjen for å amme.

elisa sovner, å signe (eldste) står opp rundt 8-9 tiden

ligger å koser oss.

så står vi opp og signe får på seg klær.

jeg går i dusjen,det er noe jeg gjør hver eneste dag,ellers overlever jeg ikke dagen.

 

får oss frokost rundt 9-10 tiden.

avleverer signe i barnehagen.

når jeg kommer hjem så gjør jeg litt husarbeid.

kommer ann på hvor mye jeg gjør i forhold til hvor mye elisa sover.

i dag har jeg f.eks ikke fått gjort noe. :)

eller så tar jeg meg en liten tur i byen.

 

henter signe rundt 3-4 tiden.

spiser middag 17-18 tiden.

ser nyhetene og etter på gjør vi signes legge ritual,med bad og lesing etter på.

prøver å klaffe legge ritualet med at elisa sover.

 

så slapper jeg av resten av kvelden.

noen ganger så bretter jeg klær mens jeg venter på at signe skal sove.

 

jeg prioriterer ikke husarbeid så mye.

å det kan man godt se.

for øyeblikket så gidder jeg ikke å slite meg ut på det.

føler jeg må spare energien til kvelden, i tilfelle det blir en kveld med lite søvn. :)

 

men jeg har en ganske lett dag,syns jeg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...