Gå til innhold

Hvordan Tassen min (7 mnd) sover lenge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje en selvfølge for dere andre, men jeg fikk en aha-opplevelse i dag. Er jo logisk, men har ikke sett det før. I dag var Tassen på barnepass, og etter det er han kjempesliten. Etter en time der sover han kjempegodt i 1,5-2 timer. Hvis vi er alene hjemme sover han toppen 30 min i strekk på dagen . På barnepassen treffer han nye mennesker, både voksne og barn. Han blir ikke spesielt stimulert, men leker med de andre barna, og med nye leker.

Og det aller beste er at mans Tassen sover kan en nytrent og nydusjet mor slappe av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) ja de er forskjellige...

Her er det motsatt. Har merket det at om vi er ute/på besøk/senter (selv om vi er på besøk og det er rolig) så sover han skjelden mer enn 30-40 min. Er vi hjemme og det er det trygge vante kan han gjerne sove 1,5-2,5 t.

Virker som for mye stimuli gjør at han sover dårligere.

Nå er bare min 4,5 mnd. da.

Skrevet

Her sover han også bedre om vi bare er hjemme! :-) Hele dage blir nesten ødelagt om han blir våken mer en to timer om gangen! Han har 1 time vaken, 1 time sove. 2 timer våken, 2-3 timer sove, 2 timer våken og2-4 timer sove. Så er det natta for han etter 2 timer våken :-) Rotete d ja :-)

Skrevet

Når han skal sove må vi være hjemme, men etter barnepassen sover han kjempe godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...