Gå til innhold

Hva var verst? 3mnd eller 5 mnd-vaksina?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Vesla skal få 5 mnd-vaksine i morgen, og mamman gruer seg like mye som sist gang. Da fikk hun plutselig høy feber, men den gikk ned i løpet av en time.

 

De fleste har vel tatt 5 mnd-vaksina, hvem reagerte de verst på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 mnds vaksinen fikk hun feber, men den gikk fort over med paracet

5 mnds vaksinen ble hun utrolig sutrete, og det varte i 2 dager så jeg må si at den var værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det må være 3mnd-vaksinen. Da ble han sutrete hele ettermiddagen. Fikk en paracet og så sov han mange timer.

5mnd reagerte han ingenting. Han skrek heller ikke da vaksinene ble tatt denne gangen. Første registrerte han ikke, andre sprøyta skulle han akkurat begynne å skrike på, så fikk han sukkervann i en flaske. Noen sup av det og det hele var over. Ingen reaksjon på ettermiddagen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun reagerte med feber på begge to, men hun var ute av form i to dager ved 6-måneds vaksinen mot bare en dag på den første... Ikke noe gøy, men det gjør jo godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3-mnd vaksinen gråt han ikke så mye etter selve stikkene. Men utpå ettermiddagen gråt han så sårt som jeg aldri har hørt hverken før eller siden! Han var kjemperød og hoven, så det gjorde nok fryktelig vondt. Ga en Paracet og da gikk det greit etter en stund.

På 5-mnd vaksinen så gråt han endel etter selve stikkene. Helsesøster var så stresset, jeg ble stresset av at han gråt, så det tok mange minutter før melka kom... Så da hadde han en gråtetokt på nesten ti minutter. Når han var ferdig med den gråtetokten var han helt som seg selv resten av dagen...

Så de var litt ubehagelige begge to, men må vel si at det var verst med 3 mnd vaksinen. Håper det er lenge til jeg trenger å oppleve sånn gråt igjen. Da måtte jeg også gråte, far måtte komme hjem fra jobb for å trøste mor... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3 mdn gråt han veldig sårt, akkurat som om han var sjokkert over at noen gjorde han vondt. Gikk for over da han fikk puppen, men ble litt vanskelig å få i mat utover dagen.

 

På 5 mnd skjedde ingenting, så den var best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...