Gå til innhold

Ny ruger på dag 5...(langt innlegg)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Skrev et lite innlegg igår med et sp,men hadde da desverre ikke tid til og skrive om meg selv.

Jeg er iallefall en jente på 33 år,bosatt i Fredrikstad. Samboer med verdens nydeligste og snilleste gutt i 6 år,har vært sammen i 7 år.

Har ingen barn fra før.

Jeg fikk min diagnose for 13 år siden,PCOS og en liten endometriose.

Da jeg var 20 år hadde jeg svangerskap utenfor livmoren,og ble operert for det.

Jeg og min samboer har nå prøvd i 5 år,uten å lykkes.Det vil si vi klarte det på egen hånd sommeren 2005,midt i et IVF forsøk.Forsøket ble selvsagt avbrutt.

Vi har hatt to IVF forsøk i Danmark,Ciconia,og er nå ruger på vårt tredje og siste forsøk på riksen.Totalt 5 forsøk.

På de tidligere forsøkene så har jeg hatt problemer med å få mange og bra egg,men som de sier så er det jo ikke kvantiteten,men kvaliteten det kommer ann på.Det fikk jeg erfare på forsøket vi var igjennom denne uken. Jeg fikk ut bare 4 egg.men fikk 4 gullegg!!!De var av topp kvalitet og vi fikk 2 på frys(som er første gangen vi har fått på 5 forsøk),helt utrolig!!Så nå er jeg ruger på to kjempefine egg,og skal ta blodprøve 22 jan.Håper vi lykkes denne gangen,vi har iallefall bestemt oss for at det her er siste forsøket,og at vi vil adoptere hvis det nå ikke lykkes.(colombia)

Jeg føler jeg er litt annerledes denne gangen,da jeg ikke har hatt noen symptomer på de andre forsøkene.Det vil si når man ser bort fra de symptomene man "lager" seg under en rugeperiode.

Denne gangen har jeg menssmerter som kommer å går,mye luft imagen og øm når jeg tisser.Ikke akkurat øm heller,men akkurat som om "ting" holder på å dette ut. Skal jeg på bommelom,så tør jeg nesten ikke presse.Ble mye detaljer her nå,men har fått inntrykk av dere jenter her inne tåler det:-)

Dette var nå litt om meg.

Hører gjerne på erfaringer dere har hatt gjennom rugeperiodene.

Ønsker alle her inne lykke til,og si at vi kan ikke må gi opp håpet på at det en dag blir våres tur!!!

Stor klem til alle fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7783129-ny-ruger-p%C3%A5-dag-5langt-innlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

åå så spennende!! Skal bare se du er gravid. Lange dager denne ventetiden :-)

Har du gjort noe spes for å få gode egg denne gangen? Jeg har også lite/dårlige egg. De blir befuktet men slutter å dele seg.

Nå skal jeg igang med flere sprøyter.

Du må lage profilen din på "mine sider" , så kan vi lese om deg og sende meldinger :-)

Klikk på navnet mitt under, så ser du hvem jeg er :-) Ta også gjerne en titt i albumet mitt :-)

klem fra

Lykke lykke til som ruger. Jeg kommer etter til torsdag:-) Jeg bor også i Fredrikstad og er 33 år......

Spennende tid dette her. Tror det er viktig å prøve å leve så normalt som mulig, selv om tankene kun dreier seg om gravid/ikke gravid.

Men jeg tenker at nå skal det gå!!!!

Hei UngVoksen!

Da håper jeg det lykkes for deg!!

Jeg har ikke gjort no annerledes,men jeg begynte rett på sprøyter(puregon 150ie).Mine egg sluttet også å dele seg,Så dette er første gangen vi har fått så bra egg,

.Var veldig skuffet uttaksdagen da vi fikk ut bare fire egg,og enda mere spent da jeg skulle ringe laboratoriet for å høre om befruktningen.Trodde det nesten ikke da hun sa at alle fire hadde blitt befruktet,og trodde det nesten mindre da vi dagen etter på innsettingsdagen,fikk høre at alle var av topp kvalitet.!!!

Håper det går bedre for deg denne gangen,og krysser fingrer og tær på at vi begge lykkes!!!

Profil skal bli!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...