Gå til innhold

Har dere noen tips for å få baby til å ville sove i sengen sin om natten?


Kristannaa

Anbefalte innlegg

Vi sliter med det. Lillegutt har ingen problem med å sove i den om dagen,men om natten er det vanskelig.

 

Først prøver vi å roe han i sengen,gi han smokken, synge for han osv..

Når vi tar han opp roer han seg realtivt fort,men våkner med engang vi legger han tilbake i sengen. Kjøpte varmepute i går så sengen hans ikke skulle være kald når vi legger han tilbake,men det funka ikke..

Noen som har noen tips`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har ei jente på 8 uker,og har hatt samme problemet.Hun sov fint i senga på dag,men på kveld var det håpløst å legge henne der,så hun sov sammen med meg.

Nå når hun var 7 uker,orket jeg rett og slett ikke mer,pga at jeg fikk så vondt av å ligge i den samme stillingen hele natta.

Så jeg har nå ammet henne i søvn i min seng,og når jeg merker hun sover tungt,har jeg flyttet henne over.Hvis hun ikke roer seg,tar jeg henne opp,og ammer på nytt.

 

Så i noen dager nå,har hun stort sett sovet i sin egen seng om natta.Noe sutring er det når hun legges over,men sovner som regel etter en stund.Men,hvis det blir helt håpløst får hun ligge med meg.

 

Jeg vet ikke om vi helt er over problemet(var i allefall et problem for meg),men jeg håper:-)

 

Vi har også en sånn varmeflaske som vi legger inntil henne,og tar bort når hun har sovnet.

 

Håper det ordner seg her nå,og gjør det for dere snart også!

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to:)

Har prøvd å amme han i søvn,men han våkner når vi flytter på han,kanskje han ikke sover tungt nok? Ikke lett dette!

 

Håper det ordner seg for dere nå ja,min gutt er jo bare 17 dager og jeg er allerede megasliten,kan tenke meg hvordan dere har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det tok 7 uker her,og det er slitsomt.Jeg sover mye bedre uten henne i senga.

 

Her må vi vente minst en halvtime før hun sover tungt.Noen ganger lengre.Hører det på pusten...

 

Bare prøv å legge han i senga hver kveld,og går det ikke så går det ikke.

En vakker dag får dere det til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta vår sov i mykbagen sin i natt!!! hun sov i 5,5 timer før første pupping!

vi lar henne gråte da..vi vet at hun er mett, har tørr bleie og ikke gass..bare at hun kjeder seg.. Holder en hånd på henne.

Hun har sovet i sengen vår til nå og har latt henne gråte litt da også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her funket det å pakke den t-shorten jeg har hatt på meg om dagen rundt (over) hodet hennes. Det lukter jo meg, malk, svette osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å mate han først... legg han i senga si... hvis han våkner og tror han er mere sulten gi han vann på flaske... og fortsett slik... helt til han gir seg...

naboen min ga meg det tipset, han sa at di gjorde det på jenta si og etter 3 netter slutta hun...

skal prøve det selv i kveld...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel ikke gi vann på flase til en baby på 17 dager? Ikke har de evne til å trasse heller når de er 17 dager gamle.

Jeg ammer på soverommet når jeg ser han blir veldig trøtt på kvelden. Og så legger jeg gjerne ei varmepute (flaske) i sengen hans, sånn at dyna ikke er kald.

Det tok litt tid. Can 4 uker. Sov mellom oss før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å få han til å sove på natten vi og.

 

Jordmor var på hjemmebesøk idag, og hun mente det var litt skremmende for de, at det plutselig ble mørkt og stille. På sykehuset var det jo folk rundt han, og lyset på hele døgnet...

Henning har litt luftplager, og det var nok det som var ille for han i natt.

Skifta 3 bæsjebleier på kort tid, og han lå å pressa stort sett hele natten. Høres ut som det maskineriet i magen på han :)

 

Prøver å roa han i vogga jeg da. Og ikke ta han for mye opp, kun til mat og bleieskift.

Men vugger litt, og stryker på han... Da gråter han ikke iallefall... mere grynting...

Det går seg vel til etterhvert håper jeg :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...