Gå til innhold

er urolig for babyen i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå i 26 uke og babyen har i flere uker hvert veldig aktiv.sprella hele dagen. men de siste dagene nå, så har han vært veldig stille. har bare kjenner ett spark 2-3 ganger om dagen. men i dag igjen har jeg kjent litt mere liv igjen. etter jeg var på ultralyd, begynte jeg og føle meg trygg og avslappa. men nå er jeg begynt og bli bekymra igjen for at alt ikke er som det skal siden han ikke er like aktiv lengere.og fordi jeg ikke har vært så flink til og spise så sundt. jeg er veldig redd for at fostervannet skal forsvinne eller at det skal bli så lite at barne kan dø. det har jeg lest at har kjedd med flere som har vært i 6 månede. når jeg var gravid med jenta mi, så hadde jeg gått en uke over terminen og siden hun lå i seteleie, kom jeg inn til ultralyd da. og da viste det seg at det ikke var mere fostervann igjen og jeg ble lagt inn til keisersnitt. jeg er livredd for at han ligger uten fostervann nå eller ikke har fått nok næring av meg. i natt så drømte jeg at jeg var på en ekstra ultralyd, og da fant de ut av at han hadde hjertefeil.det var helt grusomt.

er det bare meg som er overnervøs og engstelig. eller er det normalt at babyen i perioder er ganske stille av seg?. kan jeg skade han med det jeg spiser?

har litt lyst til og ta en ekstra ultralyd for og kan få slappet av igjen. er det noen som hvet hva en privat ultralyd koster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.

Tror det er nokså normalt at aktiviteten går litt opp og ned. Min bebis er iallefall sånn. Noen dager spinn-vill, andre dager rolig. Har tenkt som så, at det er et lite menneske med dagsform som alle oss andre. Tror også det har litt med hva og hvor ofte man spiser, og om vi som bærer rundt på dem er i aktivitet eller rolig. Da jeg var forkjøla på det verste, og hostet konstant døgnet rundt, var babyen rolig så og si hele dagen. Da fikk den sikkert den stimulien og "oppmerksomheten" den skulle. Er også mer aktivitet etter at jeg har spist.

Er du veldig bekymret, så syns jeg du skal ringe til jordmor eller lege. Babyen din blir også påvirket hvis du er redd og nervøs vet du. Skjønner forresten at du er redd for at det samme skal gjenta seg igjen, og det skjønner sikker j.m også.

Lykke til da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...