Gå til innhold

Dere med barn/babyer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe smokk før barnet kommer (til å ha med på sykehuset)

Men hvilken smokk anbefaler dere?

Den som er flat på ene siden på tuppen, eller den som er lik på begge sidene (avlang) ?

Hvilke fordeler og ulemper er det med disse to ulike? Eller hvorfor anbefales den ene over den andre..?

Er det sånn at babyer kanskje tar begge typene, eller må man bare prøve seg frem med de to ulike typene?

Håper på svar fra dere som har litt erfaring:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå finnes det en ny type som heter ortodent, har ikke prøvd den selv, men vurderer vel kanskje det når babyen har kommet.

Skrevet

Har ikke så mye peiling på smokker, men ville bare si at det anbefales å vente med smokk til ammingen har kommet igang.. Det eneste jeg vet om smokker er at enkelte barn blir fort såre av de smokkene som er tette..

Skrevet

Noen liker den ene, noen liker den andre... Og noen liker ingen! Nuk sine (de med flat tupp) er formet slik for å skåne tennene ved å gi mer plass til tungen. Mange barn som ikke er så glade i smokk liker denne typen.

Bare se at det er hull/åpninger i plasten, men det har de fleste.

Datteren min tok ikke smokk før hun var 8 mnd, da ble hun et annet menneske! Jeg ga henne ikke smokk før hun var over en uke gammel, og da ville hun ikke ta den. Så denne gang er smokken med i bagen!

Skrevet

Slettet av jordmor Siri. Ortodent vet nok ikke at det ikke er lov å reklamere i debattene og jeg har vært treg med å gi dem et godt kommersielt tilbud. Min feil.

Vennlig hilsen jordmor Siri

Skrevet

Begge jentene mine har brukt smokk fra Mam. Har fungert bra. Denne gangen har jeg kjøpt Ortodent sin, og vil prøve den først.

Skrevet

mam...

Er det den smokken som ligger i Apoteket sin startpakke? Syns å huske at det står "I love mam" på den...??

Skrevet

Ta med en av hver! Noen liker den ene typen, noen den andre, noen liker ingen, noen liker alle! Men vent til du har fått igang ammingen!!!

Skrevet

Den som er med i apotekets startpakke er beregnet fra 3-4mnd. Nyfødtsmokkene har andre tupper.

Skrevet

Begge mine jenter har foretrukket smokkene fra mam foran de fra avent. Nyfødtsmokkene er litt flatere enn de som er beregnet fra 3-4 mnd.

Det anbefales å vente med smokk til ammingen er veletablert. Hvor lang tid dette tar, varierer enormt. Hos oss var vi i full gang med amming (med riktig teknikk og det meste) 4-5 dager etter fødsel. Vi ventet likevel til jenta var nesten to uker før vi introduserte smokken. Det er lett for de små å bli "sugeforvirret" som det kalles - og i starten kan det variere såpass mye i tid mellom hvert måltid for knøttene at det er vanskelig å vite om de faktisk er sultne eller om det bare er sugebehov.

Etter egne erfariger og tips/råd fra andre mødre og helsepersonell anbefaler jeg dere å vente med smokken idet minste til dere er hjemme fra føden. Og husk å koke før bruk :)

Lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...