Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Jeg skvetter (i undertøyet..) litt når jeg hoster/nyser...ikke kult! Si at det er fler som har dette lille problemet..??
VinterSol+2 Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 jeg har ikke det problemet selv, men det er overhodet ikke uvanlig. særlig hos gravide:)
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Veldig vanlig nå en er gravid- MEN samtidig er det et klart signal til deg om at du må begynne å trene skjedemuskulaturen: Knipeøvelser!!!! Bare å sette igang, hvis ikke risikerer du at dette blir et større problem enn det er nå.
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Ikke bare skjedemuskulaturen, men all muskulatur i underlivet. Fram til fødsel kan du med jevne mellomrom sjekke om du klarer å stoppe å tisse midtveis- altså om du klarer å knipe igjen.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har hatt dette problemet nesten hele sv.sk. Først hver gang jeg kastet opp (noe jeg gjorde til ca uke 17) Fra uke 20 ble jeg skikkelig forkjøla, noe som ikke har gått over enda, og nå skvetter jeg ofte når jeg hoster og nyser. Klarer ikke å knipe igjen helt når jeg tisser heller, men det har jeg aldri klart. Er nok litt arvelig belastet med slappe muskler der nede også... Får liksom ikke til de derre knipeøvelsene jeg. Noen som har gode råd til meg???
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2007 Huff, hadde håpa flere skulle si at det gjelder dem og Føler meg ensom og alene om problemet, nå, snufs, men dæven, jeg skal KNIIIPE!! Takk, da )
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Jeg merket et stykke ut i forrige svangerskap at jeg kunne skvette hvis jeg nøs, begynte med knipeøvelser og det hjalp kjapt. Helt fram til fødsel hadde jeg full kontroll. Fødselen ble veldig hard og pressingen varte noe lenger enn normalt og i ettertid fikk jeg virkelig problemer med blæra. De første ukene etter fødsel, ville jeg ikke gå hjemmefra, fordi jeg overhodet ikke hadde kontroll og kunne virkelig tisse på meg- ikke bare skvette litt. Jeg klarte dårlig å kjenne at jeg begynte å bli trengt også. Så her snakker vi virkelig slappe muskler! Jeg hadde fra ei bok eller jordmor, husker ikke, liste over knipeøvelser- masse forskjellige så jeg begynte å trene jeg. Tok ikke lange tiden heller før jeg igjen hadde full kontroll. Det vanskeligste framskrittet ernok det første- fordi mange sliter med å "finne" musklene og viljestyre dem. Kjenn etter når man prøver å stoppe tissingen-hvilke muskler kjenner du? Finn dem når du trener. Hvis du forsøker å knipe med skjeden- det samme. Det kan være den biten som tar tid- når du først klarer å kjenne disse musklene, så går det fort. Husk at dette goså handler om å unngå slike problemer etter overgangsalder- jeg har iallfall ikke lyst til å bli avhengig av Tena Lady fra jeg er femti.
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2007 Sitter og kniper som bare rakker'n:) Sleit etter forrige svangerskap også...jeg kunne ikke begynne å le når vi feks gikk tur eller noe...Da hendte det at det gikk galt rett og slett...ble jo bare morro, da, og det ga seg fort, heldigvis! Men si hva du vil...men det er fryktekig kjedelig å knipe....sukk. Takk for svar:o)
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Kjedelig ja....Utrolig tiltak rett og slett. Må vel sikkert begynne igjen snart jeg også. Mye moro med å være gravid:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå