frøy@ Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Heisann, Jeg sitter her med malingsbøtta og har lyst til å begynne å male, men er litt usikker på om jeg burde.. Spurte på butikken om jeg kunne male selv om jeg er gravid (uke 33), men han var så usikker og sa bare "det går sikkert bra", så vet ikke om jeg tør stole på han.. Malinga er Jotun Lady, vanntynnet. Skal male et skap (fronten), så det skulle ikke ta altfor lang tid.. Sambo kan selvsagt gjøre det, men jeg har mest lyst til å gjøre det selv, synes det er morsomt så lenge det er såpass lite.. Noen som vet?Er det bare å male i vei?Takknemlig for svar!! :-) (Har prøvd å finne noe på nettet om dette, men fant ingenting...)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 En skal vel ikke male så mye når en er gravid..pga stoffer i malingen. Men alt er jo farlig, og det er sikkert litt avhengig av hvor mye en gjør det også.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Dårlig av han som solgte deg malingen, for dette er ting han BØR kunne svare på. Det finnes maling man kan male med, og maling man bør unngå, men akkurat i farten husker jeg ikke hva som var OK å male med. Ville latt samboeren male for sikkerhetskyld jeg, om du ikke kan male i et svært godt ventilert rom med ansiktsmaske.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 jeg malt kjøkknet og barnerommet da jeg var i uke 32 med vannbasert maling og det gikk bra:) sjekka opp med di i butikken,jordmor,legen,og litt på nettet og fant ut at det var helt ufarlig med vannbasert maling,men pass på og luft,ha noen vinduer oppe så du får inn frisk luft. lykke til:)
frøy@ Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2007 Ja, det var litt dumt å ikke få et skikkelig svar i butikken. Står ikke noe på malingsspannet heller. Har hørt at det er noen malingstyper som det er greit å bruke selv om man er gravid, men vet jo selvsagt ikke om det gjelder denne typen.. Spørs om det får bli sambo som gjør dette, så kan jeg heller begrense meg til å feste maskeringstapen.. ;-) Takk for svar! :-)
frøy@ Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2007 Ok, det hørtes jo greit ut! Takk! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Jeg er i uke 30 og vi holder på å male barnerommet nå. Bruker oljemaling, men har vinduet på fullt gap og har maske på. Fant ut at oljemaling er bedre for den gasser ikke etter den har tørket, mens vannmaling gasser mye lenger. Jeg klør i fingrene etter å få alt klart og akkurat som deg har jeg lyst til å bidra litt jeg også. Vil ikke bare se på. Det er kun i små perioder jeg oppholder meg i malingslukta.
snartmammapåny Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 kjøp deg en god lakkmaske så er du iallefall trygg, merker ikke noe malingslukt når jeg har min på. Vannbasert maling er bedre enn oljebasert maling. Oljebasert maling bør gravide ikke være borti, iallefall ikke uten en god maske. Uansett maling er det viktig å lufte godt, men det gjelder jo igrunnen enten man er gravid eller ikke;) hilsen ei som holder på å pusse opp et helt hus før babyen kommer i mars/april;)
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Vannbasert maling kan du male i i vei med, luft godt ... Men hold deg langt unna oljebasert maling og lakk!!!!
frøy@ Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2007 Ok, da skal jeg vente med malinga til jeg har fått kjøpt meg en maske (glemte det i går da vi handla..), men male med god samvittighet siden den er vannbasert! Takk for alle svar!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå