Gå til innhold

SA på fredag....Hvor raskt gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde SA på fred. Var 7 uker på vei. Dagen før var jeg på elverum og tok ultralyd, og da så jeg hjertet banke:(

Ble så lei meg.. Har aldri opplevd dette før, og vil høre med noen av dere som har erfaringer i forhold til dette. Har hørt at det er ganske vanlig å bli fort gravid igjen etter en SA...Håper veldig å det da...Var så innstilt på dette nå....Men nå er vel syklusen min helt i ubalanse...Når kan man bli gravid igjen da?...Hva er vanlig liksom?Kommer til å være livredd for at det skal skje igjen men...Vi vil prøve igjen s fort som mulig...Har jordmortime på onsdag, tenkte vi ikke skulle avlyse den, kanskje hun har noen råd...Hufffff- det her er det værste jeg har opplevd... Lille babyen min...

Fortsetter under...

Huff og huff. Nå synes jeg veldig synd på deg. Det er kjempetøft å miste, særlig hvis dere så hjertet banke dagen før.

Det er vanlig å få beskjed fra legen om å vente en menstruasjon før du prøver igjen. Da rekker kroppen å komme tilbake i lage, alt blir blødd ut og det er lettere å beregne termin + at sjangsen for en ny abort er mindre . Ut over det er ndet mange som blir gravide på nytt uten en menstruasjon og det går fint. Du får selv velge om du vil vente.

Jeg har mistet to ganger i såkalt missed abortion. Da måtte jeg til utskrapning fordi det ikke blødde ut på egen hånd. Det var veldig vonde opplevelser begge gangene, særlig siste gang da vi hadde forsøkt å bli gravide lenge. Det tok bemerkelsesverdig lang tid å få tilbake mensen, faktisk tre mnd. Men da jeg fikk noen hormoner kom den endelig. Og så ble jeg gravid på første forsøk etter dette. Da forsvinner mange av de vonde tankene. Nå nærmer jeg meg 12 uker og begynner nesten å tro det er sant. Er fortsatt veldig nervøs, men beholder trua!

Lykke til. Det går bra til slutt!!!

Jeg hadde en MA i 8 uke i 2003. Fikk beskjed av gynekologen min at vi kunne begynne å prøve med en gang. Jeg ble gravid igjen på første forsøk, og har en nydelig datter på 2 1/2. For en uke siden fant jeg ut at det er en ny spire i magen. Lykke til med nye forsøk. Skjønner godt at du har det vanskelig nå.

Jeg hadde en MA rett før jul og måtte også til utskraping. Da sa legen at det var lurt å vente til du har hatt en mens pga terminberegning, Men at vi bestemte det helt selv. Grunnen til at så mange blir gravide rett etter spontanaborter er at hormonene fremdeles er i kroppen og da tar den letter til seg et nytt befrukta egg. Lykke til uansett hva du velger:)

Annonse

Jeg var på innvendig UL i går og fikk vite at det ikke var noe der lenger. Fikk beskjed av både gynekolog og lege at det bare var å sette igang igjen med en gang, se framover og leve som man prøver å lage barn. Det tror jeg er eneste trøsten akkurat nå, at vi ikke behøver å vente. Så bare det slutter å blø, så er vi igang igjen. Kommer sikkert til å bli nervøs for at det skjer igjen, men kunne komme til innvendig UL for å se at alt var bra og kontroll med blodprøver hos legen. Legen sa at sannsynligheten for at det vil skje igjen er så utrolig liten. Nå bare håper vi at jeg blir gravid fort igjen. Det er liksom tilbake til start dette her og når man har vært gravid i 8 uker, så har du innstilt deg på termin og det ene og andre. Men sånn er livet. Når jeg blir gravid igjen, tror jeg ikke jeg skal lese for mange innlegg her inne, for det kan man faktisk bli ganske bekymret over...... Mange som har svar på ting...., men som ikke alltid stemmer. Alle er vi så forskjellige. Selv om dette var kroppen sin måte å kvitte seg med noe som ikke var levedyktig, så er det en sorg for meg. Hadde fått et forhold til den lille spiren der inne jeg. Lykke til videre for deg. Vi har jo hatt en SA ganske samtidig. Blir spennende å se hvor fort det går.

Kjære du...

Hadde en SA i beg. av desember, men rakk ikke å få mensen tilbake igjen for er gravid igjen nå.. det gikk jo VELDIG fort..

Så du får bare ta det som det kommer, men det er jo veldig individuelt som alt annet i et svangerskap/graviditet..

Man må bare føle på kroppen når man er klar igjen, alt legene kan gjøre er å anbefale hva de tror for det er ikke bevist noentilng om hvor lenge man eventuelt burde/skal vente...

LYKKE TIL!!!!!

Dere som ble fort gravid igjen, hadde dere problemer med å bli gravid med den dere mistet?

Jeg har prøvd å bli gravid i over 1 år og når jeg først ble gravid så mistet jeg i 7 uke.

Prøver å bli gravid igjen nå men er det da vanskeligere siden det tok lang tid med meg????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...