Gå til innhold

orker ikke mer nå..

vic_89 med prinsen

Anbefalte innlegg

er det noen som vet hva man kan gjøre når man ikke har noe sted å bo? jeg vil utrolig gjerne flytte hjemmefra nå.. prøver og prøver å få livet mitt på rett vei og forberede meg selv så jeg er mest mulig skikket til å få et barn, men jeg blir konstant overmannet av kritikk.. har venner som støtter, men de fleste bor i andre byer.. det er greit nok at folk stiller seg kritisk til min situasjon, men når jeg er hjemme og prøver å tenke positivt og holde meg sterk orker jeg ikke å hele tiden bli fortalt hvor uskikket jeg er til å få et barn. hvor egoistisk jeg er som ikke tenker på barnet sin fremtid og valgte å få et barn som mest sannsynlig ikke vil ha en tilstedeværende far. så klart har jeg tenkt på det, men jeg tok det valget jeg synes var rett både for meg selv og barnet. de burde kjenne meg godt nok til å vite at jeg ikke bestemmer for noe sånt uten nøye overveing. i tillegg får jeg hele tiden høre at jeg er altfor umoden, barnslig, uansvarlig, egoistisk og lite praktisk anlagt til å bli mor. jeg skjønner ikke hvorfor de fortsetter å si dette når jeg allerede har valgt å beholde, og er over abortfristen. hva er det de vil oppnå?? problemet er at jeg ikke har noe sted å gå for å være i fred og prøve å bygge meg opp igjen, fordi dette pågår hver eneste dag hjemme.. poenget mitt med dette innlegget var ikke å klage, men det var deilig å få det ut.. i hvert fall, det jeg lurte på var om hva jeg kan gjøre for å få et sted å bo.. er det noen steder jeg kan gå? når jeg sier jeg ikke orker å bo med dem og at jeg kommer til å flytte svarer de meg med at barnevernet kommer til å ta barnet mitt med en gang siden jeg er umyndig. de kan vel ikke ta fra meg et barn med mindre jeg forsømmer det på noen som helst måte? det vil jeg så klart ikke gjøre, hvis jeg gjør det er det jo bare rett og rimelig at de tar det fra meg.. de kan vel ikke ta det bare fordi jeg bor uten foreldre??:S jeg vil så gjerne klare dette, og vanligvis stenger jeg ute kommentarer som dette, men jeg vil det beste for barnet mitt og det vil også si at jeg har det bra.. og nå har jeg det jævlig.. orker ikke å bli utsatt for dette hver eneste bidige dag.. hva kan jeg gjøre? 3

Fortsetter under...

hm..

kan du snakke med noen, feks skole eller lignende, som en helsesøster osv?

Dersom du går på skole, kan du ha rett til borteboerstipend etc.

Barnevernet tar ikke fra deg barnet ditt dersom de mener du kan ta ansvar for det. Det beste du kan gjøre for å vise at du tar ansvar for barnet ditt, er å oppsøke en rådgiver som kan hjelpe deg.

Da kan faktisk barnevernet være gode å ha! De vil jo bare det som er best for barnet ditt, og det er jo som regel å være hos mor. Det de kan hjelpe deg med er å hjelpe deg inn i en livssituasjon der du kan legge til rette for barnet ditt.

Det kan også være en god ide å ringe Amathea, og høre med dem.

Du er vel snart myndig, er du ikke? Da har du likevel ganske mye du skulle ha sagt nå!

For å få seg sted å bo, trenger man penger. da trenger du en jobb. Dersom du ikke går på skole, bør du uansett skaffe deg en jobb nå, for å tjene opp permisjonspenger.

Søk hjelp, det er egentlig det jeg prøver å si. det finnes masse fine hjelpetiltak i norge i dag. Du kan også snakke med legen din om dette.

Lykke til! og stå på!

når man er over 16 år kan man flytte ut hjemmeifra om man ønsker det. du kan gå til trygdekontoret/ sosialkontoret og si at du ønsker å flytte ut hjemmeifra grunnet at du er gravid å ønsker å oppdra barnet ditt utenfor foreldrene dine sitt hus.men at du mangler penger til dette. jeg er ganske sikker på at du da kan få en trygdeleilighet.. du vil da også få støtte fra sosoialkontoret hvis du er alenemor.. og du kommer garantert til å klare deg veldig fint!!!!!!

Du kan også søke om å bynne å få overgangstønaden to mnda før fødseln... den e mellom 8-9000.

Ågså får du eller du kan få vesst du søke om d, engangstønaden når du e i uke 26-27.. åg den e jo mellom 32-33tusen..

D ska ska eg gjøre:)

Har vikar jobb, åg en ekstrajobb..men tjene ikkje nok tell å få permisjonspenga.

Bor også heime, får ikkje høre alt d du får høre kverdag, men syns allikavel at d e ei påkjenning å bo heime.

Ska tell nav tell uka å søke.. ring å bestill time der, så får du sikkert den hjelpa du treng.

Gjest MammaTil2 & LynVingen

Hva med Familierådgivningskontoret? Kanskje kan de hjelpe deg å flytte ut, eller kanskje kan du og foreldrene dine få litt hjelp til å endre ting i hjemmet - ikke for å være negativ, men det er hardt å være helt alene med et lite barn - og da mener jeg uten støtte fra foreldrene dine også, kanskje særlig for en som aldri har levd alene i utgangspunktet, da kan det være bra med gode råd i ryggsekken. c",)

Du har hvertfall absoultt den rette innstillingen!!

Jeg VET at du klarer dette!

Barnevernet kommer ikke til og ta fra deg barnet. Hvis du er 89modell så vil vel det si at du fyller 18 dette året?

Har selv en venninne som fikk sin første sønn som 17åring, og hun klarte seg kjenpe bra=) idag er hun 19 år og tobarnsmor.

og når det gjelder det økonomiske, så får du hjelp i form av stippender/trygder og stønader.

Dette skal gå bra, ikke mist motet når ting går deg i mot.

Hold oss oppdattert!

Mange klemmer fra meg

Annonse

tusen takk for svar=) var deilig å bli litt beroliget, hehe. ja, det er sant det at det er vanskelig å bo helt alene i begynnelsen.. skal forsøke om ting kan bedre seg hjemme, hvis ikke må jeg jo nesten gjøre noe. akkurat nå for tiden klarer jeg lite.. er blitt så utrolig dårlig, de snakker om å legge meg inn hvis jeg ikke får i meg mer drikke og mat, for jeg kaster opp hele tiden.. er så slitsomt.. var på ultralyd og fikk se min nydelige lille<3 heldigvis går det bra med den! håper ting bedrer seg, både hjemme og fysisk=/

Venninna mi var i en lignende situasjon. Hun fikk kommunal leilighet i et barnevennlig strøk etter at hun sa til kommunen at hun var gravid og hjemløs. Sa hun ble kastet ut. Var ikke reelt da! :P Men hun bodde ikke hjemme og under hele svangerskapet brukte hun på å mase på kommunen(den som maser får mest!!!) Hun fikk leiligheten sin på terminsdatoen sin og nå bor hun og dattera der. Koser seg mye!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...