Gå til innhold

Juni: I morgen skal vi på utredning med allergien til Andrea.

Anbefalte innlegg

Har stått på venteliste i et halvt år hos denne spesialisten, og i morgen er dagen endelig kommet.

Det skal bli godt å få testet ut allergien henes. Hun har en del utslett som kommer og går uten at jeg har funnet noe mønster i det.

Hun går også på astma medisiner, og har hatt et anfall som endte på sykehuset.

Når hun er forkjøla, har hun hosteanfall som er så ille at de ender opp i oppkast. Om nettene er det verst, og dette varer ofte i 3-4 uker av gangen.

Det er klart ting her som ikke er som det skal være, og det blir godt at det blir tatt tak i nå.

Klemmer fra

Fortsetter under...

Då bra at dere endelig får komme til utredning!

Er det atopisk eksem hun har? Det er ofte ikke mønster i barneeksem og det trenger ikke alltid komme av noe barnet har spist. Her svinger eksemet til J voldsomt uten at hun får i seg noe hun ikke tåler.

www.eksemskolen.no

Dette er en kjempefin side om man har barn med eksem

Lykke til!!

Hei igjen...

KATT.......

Det var det eneste som hun ga utslag på. Også litt egg da, men det var visst helt ubetydelig.. Skjønner ingenting jeg nå..

Ungen ser jo ikke ut. Hun er full av røde flekker over hele kroppen, og hendene hennes er hovne og flammete. Har ikke smurt henne inn på noen dager med vilje nettop fordi legen kunne se på henne selv.

Har tidligere smurt henne med A-creme, Aderma og hydrokortison. Nå fikk vi resept på noe som var litt sterkere enn sistnevnte, og håper med dette at hun nå vil bli bedre..

Skal på oppfølging igjen allerede i slutten av april.

Klemmer fra

Stakkars liten, usj, ikke kjekt med sånne dumme allergier!

Har dere katt selv?

Får håpe deres skyld at den nye kremen virker bra, og at minsket kontakt med katter har en bra innvirkning... God bedring! Det er jo uansett godt å finne ut av hva man er allergisk mot!

Annonse

Om hun er avhengig av fuktighetskremer og andre hudpleieprodukter (som parfymefrie såper, shampo og badeoljer) pga atopisk eksem har dere rett til å få refundert utgifter til produktene. Egenandelen er på 1600 kr i året, men alt over får dere tilbake fra Nav når dere leverer kvitteringer og underskrift fra spesialistlege.

Jeg jobber som hudsykepleier, så bare be med om råd om du synes noe er vanskelig :-)

Om man har 3+ eller mer i utslag på prikktest regnes det som allergi.

Hei!

Hva slags utslett er det snakk om? Hvordan ser det ut? Snuppa mi har noen røde områder som kommer og går. Lurer på om det er noe hun reagerer på, men føler meg litt rådvill ettersom jeg ikke ser noe mønster.

Hei du..

Utslettet til Andrea kommer og går. Det flytter seg også fra sted til sted. Det eneste faste stedet som det kommer på er inni armhulen, bak knæra, på hendene og nederst ved foten.

Der er de røde.

Det andre som kommer er flekker, tørre partier, noen ganger er det prikker men de er ikke betente.

Det kommer ofte etter at hun har spist, men som tidligere nevn, har jeg ikke funnet noe mønster i det.

Når Andrea spiser, spiser hun ofte med hele kroppen, og det blir mye søl.

Allergi er vanskelig. Ikke lett å bli klok på det. Hun kan spise en ting og ikke reagere i det heletatt, men hvis hun søler dette på huden, kan hun reagere.. Ikke lett dette her..

klemmer fra

Hei igjen!

Takk for info.

Bortsett fra noen enkeltstående røde prikker på ryggen med ujevne mellomrom, er det kun de siste dagene snuppa mi har hatt det jeg vil kalle utslett og røde områder.

Det begynte med et hvitt område på underarmen som var rødt rundt. Det forsvant etter et par timer. Høn klødde i øynene og nesa og var periodevis veldig sutrete. Tenkte hun hadde spist noe hun ikke tålte, så dagen etter fikk hun kun grøt jeg vet hun tåler (Hun er 8 måneder).

På morgenen hadde hun et stort hvitt område på kinnet med rødt rundt. Det forsvant etter et par timer. Det samme gjentok seg en gang til på formiddagen. Så var huden stort sett grei (litt rød rundt øynene) helt til jeg skulle legge henne på kvelden. Da hadde hun fullt av utslett på underarmene. Ringte legen som ba meg dra til sykehuset (Bor i utlandet).

Da vi kom fram hadde utslettet spredd seg til overkroppen, og underarmene var flammete og virket litt hovne. Legene snakket først om allergi, men gikk så vekk fra det, Tre leger diskuterte, men sa rett ut at de ikke visste hva dette var, annet enn at det ikke var farlig, ettersom hun ikke hadde feber og allmenntilstanden var god. De endte opp med å si at det kunne være elveblest forårsaket av et virus, ikke av allergi..., men de var ikke sikre. Selve utslettet klødde ikke, det utelukker vel elveblest, eller?

Lurer så på hva det kan være. Hvis det er et virus er det vel rart at hun klør i øynene og nesa? Hun nyser en del og hoster litt. Tror også det er noen tenner på vei. Når det er flere ting på en gang er det vanskelig å vite hva som er hva.

Hun fikk medisin, Primalan, og bortsett fra noen røde prikker som har kommet og gått i ansiktet, har huden vært fin i dag.

Hører egentlig ikke hjemme i denne klubben, men innlegget ditt kom opp da jeg søkte etter "utslett", "røde områder" etc i går. Håper det går fint med datteren din.

Klem, klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...