Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Lurer rett å slett på om dere går med bh + amme innlegg 24 timer i døgnet? Det må jeg. Visst ikke lekker jeg. ( Kjedelig å måtte gå med det hele tiden og er det bra?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har begynt å ligge uten. Ha tisselaken under laken eller en hånduk under :-) Mye bedre ligge uten :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Men om du ammer på natt er det lurt å ha ett innlegg å bare holde på når du ammer, her renner det når han ammes på det andre brystet! (ammer liggende i senga da)
Herkules Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Nei jeg går ikke med det hele tiden sover uten noen ganger og nå valser jeg rundt her uten også. Bruker ulltrøye og skulle jeg lekke litt så blir det ikke så ekkelt som i bomull eller annet stoff
Sigbeth Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Jeg gjør også det. Tror ikke jeg lekker så mye lenger, men går med ullinnlegg for å unngå brystbetennelse, men synes det er ekkelt med ullen rett på puppen, så har ammeinnlegg innerst - -kommer nok noen dråper fra det brystet som ikke ammer med en gang utdrivingsrefleksen blir stimulert. Unntak var nyttårsaften - da hadde jeg en veldig utringet halterneck-topp, og la da bare en gasklut foran den puppen som ikke ble "brukt" så lenge ammingen varte. Den toppen kunne jeg bare trekke rett ned - praktisk!
*toppris* Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 eg har det 24h ja, hele døgnet.. kan ikke gå uten pga da blir det jaggu vått, spes om natten, nå sover gutten min hele natten og da blir eg sprengt, dvs alt blir kliss dersom eg ikke bruker det. Her står melkespruten ja.. uffa hehe;)
Videlivi Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Jeg fullammer. Bruker kun ullinnlegg når jeg skal ut, og det er kaldt. Bruker bh kun på dagen. Det rant hele natta i begynnelsen, men det har vel stabilisert seg, så det renner faktisk ingen ting om natta nå... ( ikke på dagen heller...) Vesla er 11 uker.
Lumsk Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Så lenge jeg ikke sover går jeg med bh og papirinnlegg ja. Når jeg sover (ammer liggende i senga om natta) så ligger jeg på en håndduk og har en liten håndduk til å dekke puppene med og legge under den jeg ikke ammer med slik at det ikke skal renne. Jeg hater å lekke, man blir da så klissete av den kjempesøte melka.
april 06;) + mai 09* Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 bruker hverken bh eller ammeinnlegg lenger, selv om jeg ammer mye enda. Ble så lei de yperlekre ammebh'ene og ammeinnleggene som datt ut over alt. Vanlig bh blir upraktisk ved amming, pluss er redd å få tette kanaler. Så, blir nok skikkelig flyssepupp på meg med tiden;-D Lekker aldri utenom utdrivningen, og da holder jeg bare foran brystet med underarmen eller fingen. Ser imidlertidig litt rart ut når jeg er ute blant folk hvis utdrivningen starter spontant og jeg må gå rundt og holde meg på puppene;)
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Trenger ikke ammeinnlegg, for jeg lekker ikke. Har ganske store (slappe) pupper, ...Ser ut som en hengerumpe er montert foran på brystkassen min, hehe. Dritt lei de store hengepuppene. Har lyst til å operere dem bort :-)
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Jeg må ha det hele tiden. Blitt litt bedre nå, tulla er 7 mnd, ingen av mine venner som har det slik men, jeg lekker!! Går greit om jeg har ammet tom begge puppene og skal ut, men med en gang hun ammer på det ene brystet lekker det fra det fulle:o) Har vist noe med melkegangene. De av mine venninner som har hatt brystbetennelse lekker ikke og har kronglete melkeganger.
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 slutta med innlegg nå etter 6 mnd, men har nok ikke hatt det på et par mnd nå. Sover uten bh også, lekker ikke mye når han spiser av den ene puppen heller, bare ett par drøpp som kan tas bort med en finger. Har nok melk for det da så det er rart det ikke lekker.
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 jeg må også ha ammeinnlegg hele tida, lekker en del på andre puppen når det ammes, og når hun sover så kan melka plutselig begynne å renne når jeg tenker på henne, hehe=) skifter 3-4 ganger i døgnet, mest om natta... jenta mi er 7 mnd om 10 dager..
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 Ja gjør det (bortsett fra på natta), trenger det vel egentlig ikke lenger, har stabilisert seg og utdrivningsrefleksen er ikke så voldsom som i begynnelsen. Er blitt en vane. Når jeg er borte synes jeg uansett det er greit å ha tilfellet;-)
Vestlandske meierier A/S Skrevet 14. januar 2007 #15 Skrevet 14. januar 2007 Jepp gjør det, han er nå 6,5 mnd:) Blir en vane... Bare husk å skift våte ammeinnlegg så du ikke får sopp!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #16 Skrevet 14. januar 2007 jeg har nesten aldri brukt sånn innlegg jeg.. bruker bare en amme bh..husker jeg lakk litt i begynnelsen men det gikk greit.. det er sikkert lurt å luft tørke ofte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå