Gå til innhold

Er det sånn at ...


mummiboy 21.07.06

Anbefalte innlegg

 

de som begynner med grøt når de er 4 mnd liker det bedre enn de som begynner senere med grøt? Vi begynte med grøt da lillegutt var 4 mnd ( velling noen uker før) og han elsket det med en gang og vi var oppe i full porsjon ganske fort. Har flere venninner som begynte senere med grøt 6 mnd ++, og de har kavet en del for å få de til å like grøten, vi har snakket om at det kanskje kan være at de som begynner senere har drukket morsmelk så lenge uten å ha smakt på noe annet, og at de da bare vil ha den?? At de altså blir litt kresne :) De fleste av mine venninner angrer på at de ikke begynte før, men jeg sier det kan jo bare være tilfelle dette da :), eller er det sånn??

 

Andre med erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Tror dette er litt individuelt egentlig. Mi første likte grøt fra første dag! Hun var 4 mnd da vi starte t- Mens Simen har nettopp begynt å like det. Vi har kavet i en mnd før vi fant typen han likte. (han blir 6 mnd den 22.) Vi startet for å få mer og tidligere nattesøvn, men det funker ikke sånn på ham. Prøver med en posjon til lunsj også, men ikke merket forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa fikk grøt når hun var 4 mnd, og hun likte det og spiste litt... Men etterhvert begynte hun å ikke ville ha noe, bare grisa skikkelig. Bytta da til 6 mnd grøt (var litt over 5 mnd) og spiste litt mer igjen(var nok at det ikke var så mye smak på masigrøten), men har mine mistanker om at grøt ikke er favoritten hennes!!!

Derfor har jeg nå begynt å gi henne brødskive til frokost og skal nå prøve å gi henne grøt til kvelds etter et opphold (har fått grøt til lunsj istedenfor kvelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel kanskje det :) Min gutt har fått en flaske med mme fra han var nyfødt pga tom pupp på kveldene, så han var vant til å få noe annet enn mm, kanskje derfor det gikk så greit både med velling og grøt :) eller kanskje han bare er en mathest :) Men nå etter at vi begynte med grøt måltid nr 2 så vil han nesten ikke ha melk, ikke mme og vertfall ikke pupp!

Hs sa at det kunne ta tid før det ble innvirkning på søvnen, kanskje må det et middagsmåltid til før det løsner seg. Men Niklas sover nå hele natten,, tvi,tvi, så lenge det varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også begynt med 6 mnd grøten , etter at han plutselig begynte å brekke seg av maisgrøten( blir 6 mnd om ei uke) Blander litt forskjellige fruktmoser i grøten, i håp om at han ikke skal bli lei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte smått med smaksprøver da Karsten var fem måneder. Har prøvd ris- og maisgrøt, grønnsaksglass fra Nestlè, poteter blandet med morsmelk og fruktpure. Eneste han liker er fruktpurèen fra Neslè. Grøten rynker han skikkelig på nesa av...

 

Vi ga også mme på kvelden fra han var 3 uker til han var 3,5 mnd. Så spiste han så lite av den at vi sluttet med det. Nå ser det ut til at han ikke liker mme lenger... :o(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...