Gå til innhold

April: vi lever i et overflodssamfunn!!

vb-76

Anbefalte innlegg

Fikk 5 små traktorer og en politibil av naboen når vi var ute å lekte nå. Kjempesnilt at han tenkte på Didrik, men som han sa "han fikk vel nok til jul"... ja han gjorde helt klart det! Pakket opp to av bilene, så fikk jeg vondt i magen. Et stikk av dårlig samvittighet. Hvorfor skal vi beholde alle de traktorene når det er så mange barn som aldri har eid en traktor, eller noen leke noen sinne. Så de vi ikke har pakket opp skal vi gi bort til noen som trenger de mer. Didrik har så mye nå at han vet nesten ikke hvordan han skal leke med alle lekene. Det er helt tragisk egentlig.

jeg vet at vi ikke kan gå rundt å ha dårlig samvittighet for alt her i verden heller, men vi kan jo alle gjøre noe. Noen som har noen tips hvor jeg skal sende disse traktorene hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er helt eksremt hvor mye de får, og vi er jo selvfølgelig glad for det, men.

Du bor jo i Oslo området, da kan du f.eks gi det til fattighuset.

Når jeg bodde i Oslo pleide jeg å gå dit med diverse ting: f.eks, julepynt, juleduker, hermetikkmat, gaver til jul, klær med prislappen på... ( jeg var helt ekstrem til å shoppe timg jeg aldri brukte)

Eller du kan sende det til organisasjoner som reiser til Russland med gaver og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...