Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker dere å slutte å amme eller når sluttet dere å amme? Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper på å få amme lenge jeg. Så han skal få så lenge det er melk her :-) Men ikke over 2 år da :-)

Skrevet

Sluttet å amme da gullet var 9 mnd. Da hadde jeg pumpet meg hver dag i 7 mnd for å holde produksjonen, da jeg hadde lite melk og gullet mistet interressen for puppen på dagtid tidlig.

Hadde nok fortsatt til poden var 1,5 eller 2 år hvis jeg hadde hatt melk..,

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke. Snuppa er nå blitt over 11 mnd. og jeg ammer 4 ganger i døgnet fortsatt. Gikk ned fra 5 til 4 ganger for ca. 10 dager siden.

Skrevet

Håper å være ferdig med ammingen innen jeg begynner å jobbe igjen, men hun vil nesten ikke ha noe mat og bortsett fra et grøtmåltid på kvelden, så fullammer jeg enda. Ser ikke så lyst ut for det målet mitt.. Skjønner ikke helt hvordan det skal gå, for jobber natt og er da borte minst 10 timer av gangen. Hmm...

Skrevet

rundt 1år hvis han vil ha så lenge.. er 7.5mndr nå!

Skrevet

jeg tenker til sommeren kanskje..hun blir 1 år i mai...men må se hvor lenge hun har lyst på..foreløbig elsker hun å bli ammet

Skrevet

Ammer ennå etter 6mnd, men han virker faktisk mindre sulten på pupp enn føre jeg begynte med grøt. Men flaske liker han ikke, så her blir det nok pupp til jeg begynner på jobb i juni, men sikkert mindre og mindre siden han kommer til å spise mere normal mat snart.

Skrevet

Snuppa er 7,5 måneder - og jeg tror det går mot slutten for amminga her i gården. Hun har fått to tenner som skjærer inn i brystvorta ved amming (skal prøve brystskjold også), og så skal pappaen ut i permisjon i 10 uker om 2 måneder. Tror det blir en naturlig slutt da om ikke før. Ikke for det, finnes jo ammefri! - men synes kanskje det er nok for min del da i hvert fall.

Skrevet

Hei! Jeg fullammet til han var 3 mnd, deretter fikk han mm til kvelden til han var 4 mnd. Gikk rett og slett tom. Prøvde "alt" for å øke og opprettholde produksjonen, men det gikk dessverre ikke. Hadde ønsket å fullamme til 6 mnd alder og avta litt etter litt mot 1 år... Ting går ikke alltid slik man ønsker...

Skrevet

Lillegutt er snart 11 mnd og jeg ammer enda, men kun 2 ganger om dagen - morgen og kveld. Jeg har jobbet i 2,5 mnd allerede og trenger ikke å slutte å amme av den grunn. Ammer på morgenen før jeg drar og ammer han før sengetid. På dagen er det fast føde og vann til.

Vet ikke hvor lenge jeg skal amme. Tror det blir når han kan drikke og er tilvent vanlig ku-melk.

Skrevet

Ammer 5 x om dagen tross 4 måltider fast føde. Men det er mange små super :) Har greid å nattavvende da, så første puppemåltid er ikke før i 5.45-tiden.

Begynner å jobbe om 1 uke, men da ammer jeg før og etter jobb, og pumper en gang på jobb (har fått ammefri). Skal ha permisjon igjen etter 5 uker, så jeg håper jeg opprettholder melka til det.

Synes det er vedlig koselig å amme, og hun trenger den mm hun kan få, siden jeg er superallergisk og det er mye allergi ellers i familien også. Regner med å amme til hun er 1 år kanskje, om hun fortsatt vil ha og jeg har noe å tilby :)

Skrevet

... Hun er 8 1/2 mnd :-)

Skrevet

Jeg sluttet ved 16 mnd med første barn. Mest fordi jeg var gravid igjen. Hun mistet mye interesse da melkemengden avtok og smaken bir visst annerledes under svangerskap.

Jeg sluttet ved 18 mnd med andre barn. Det var dels på grunn av medisin jeg trengte som ikke kunne tas av ammende, og dels fordi jeg ikke egentlig ønsket å amme mer - jeg følte meg oppbrukt på en måte.

Når ammer jeg en baby på 8 måneder, og ser for meg at vi kommer til å fortsette med amming inntil en av oss ikke vil lenge. Men jeg satser på at jeg komme til å amme til 18 mnd i hvert fall. WHOs anbefaling er morsmelk gjennom hele de to første årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...