Gå til innhold

Urinveisinfeksjon? (samme som 2. tri)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en god periode hatt hyppig vannlating og kløe i underlivet. Hyppig vannlating er jo i og for seg ikke så uvanlig i svangerskapet, men hvor lenge varer dette? Er 15+3 nå og da skulle vel ikke en voksende livmor være årsaken til dette lenger? Har ingen svie og heller ikke unormal utflod, tror jeg.. Men søsteren min sier at under graviditeten så er ikke symptomene på urinveisinfeksjon like tydelige. Det skal også sies at prøven på 1. kontroll var fin, men det begynner jo å bli en stund siden den prøven ble tatt. Men jeg lurer på om jeg ikke også da hadde kløe, og jeg husker jeg fikk spr om jeg hadde urinveisinfeksjon.. merkelig egentlig, er det ikke de som skal gi meg svaret på det...? Uansett så har det legekontoret gjort så mange feil at jeg vet ikke helt om jeg skal stole på at urinprøven var fin.

Er det noen som kan hjelpe meg med hva dette kan være? Det beste hadde jo vært å levert en urinprøve og fått den sjekket, men så er det slik at jeg pendler til jobb hver morgen, og må ta båt for å komme meg dit. Båten går 0755 og etter det går den veldig sjelden. Det er da vanskelig for meg å levere morgenurin (som vel er best)...

Håper på svar til tross for langt og kjedelig innlegg ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7781399-urinveisinfeksjon-samme-som-2-tri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

Det beste vil nok være å få sjekket urinen din for å finne ut om du virkelig har UVI.

Med morgenurin menes det at du tar urinprøven om morgenen, altså første gang du tisser om morgenen, men det behøver ikke å bety at du trenger å levere den da, den kan oppbevares i kjøleskap noen timer hvis det tar litt tid før du får levert den.

Dersom man ikke oppgir at man har symptomer, kan det hende de på laboratoriet ikke tar små utslag så seriøst som om du oppgir symptomer. Litt vanskelig å forklare da, men håper du skjønner.

Dersom dere har sykeavdeling/ helsesenter/ hjemmesykepleie der du bor, kan du høre om de har urinstix der og kan stixe prøven din, så slipper du å reise så langt :)

Du burde få gjort dette så snart som mulig dersom du tror du har UVI, da det ikke er bra å gå lenge med det.

Ønsker deg lykke til.

Jeg skjønner at jeg bør prøve å komme meg til legen med en prøve.. Jeg bor i Haugesund, og det er ikke langt til legen, men det at jeg må ta båten så tidlig om morgenen (hver dag) gjør at jeg ikke får levert prøven tidligst klokken to på ettermiddagen, og da må jeg oppbevare urinen på skolen der jeg jobber som lærer, og det er litt kjedelig.. Tror du det er for lenge å oppbevare den til klokken to?

Tusen takk for svar iallefall :)

Jeg tror ikke det gjør noe dersom du oppbevarer i kjøleskap, men tør ikke si helt sikkert. Det beste er kanskje å ringe å spørre på legekontoret eller laboratoriet der du skal levere prøven om det er for lenge :)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...