Gå til innhold

Har du tatt HSG ? hysterosalpingograf?

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var endelig vår utredning igang etter prøving i goft over 1 år. Skal jo gjennom en mengde tester da bla HSG – hysterosalpingograf. har hørt at dette er veldig ubehagelig, men hva menes med det? Noen som har gjort den undersøkelsen og som kan svare meg på det. Gruer meg veldig!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7781316-har-du-tatt-hsg-hysterosalpingograf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke tatt det selv, men hvis du spør om dette inne på forum for slitere vil du få mange svar.

De fleste blir i alle fall overrasket over at det ikke er så vondt som de tror. Tror det er en del som sliter med luftsmerter mellom skuldrene etterpå, men det går over etter et par dager. Men som sagt; spør der inne så får du svar fra de som har tatt denne undersøkelsen selv:)

Lykke til med utredningen da! Håper du ikke må vente alt for lenge på din lille spire:)

Klem

Jeg har gjennomført den undersøkelsen,som en del av min utredning.

Jeg kan berolige deg med at det er ikke smertefult...Ubehagelig,i den forstand at jeg aldri har synetse noe om å blottlegge meg selv og da er litt ekstra anspent.Men ikke vondt.Dessuten får du smerte-stillende også.Lykke til-dette går fort og greit,og det føles godt når det er over !

Klem fra

Jeg tok HSG i november, og det gjorde litt vondt. Var blitt anbefalt å ta Paracet på forhånd, og det er nok lurt. Smertene var omtrent som menssmerter, og det gikk veldig fort over. Gjorde vondt i cirka 1-2 minutter bare. Det som er en stor fordel er at denne undersøkelsen faktisk kan øke sjansene til å bli gravid i 2 mnd fordi den vider ut egglederne dine litt.

Håper alt går greit for deg og at egglederne dine er åpne!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...