Gå til innhold

1 år siden idag.....

Trultemora er presseklar!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Annonse

Hei! Kondolerer.

Hvordan har du det?

Får ikke til å sende deg privat post..

Var det ryggmargsbrokk din prinsesse var rammet av?

Det er knapt en uke siden jeg var gjennom fødselen/aborten, så jeg har mange tanker om dagen. Men det går bra etter forholdene. Vi prøver å se framover.

Hei.

Kondolerer til deg også, for meg så går det ganske bra, for oss skjedde det 1, januar så jeg har hat en stund på meg, men jeg tenker på deg å hvordan du har det, ikke lett, men det blir bedre etter hvert.

Jeg tror det er veldig viktig å få pratet ut litt også.

Vi hadde god hjelp fra sykehuset, håper dere også får det.

Jenta vår hadde hjertefeil og mer

Jeg er selv ganske ny på denne siden, før så har jeg sett at det har kommet rødt trykk på signaturen, men det er ikke slik nå , har liksom ikke lyst å legge ut adressa mi her, jeg har det litt travelt nå, men vi må nå få til en privat prat.

Klem fra meg

Kjær

Hei igjen.

Vi har også fått kjempegod hjelp fra sykehuset, og møtt på noen helt fantastiske leger og jordmødre.

Det har gått fint i de siste dagene. Klarer å tenke litt på andre ting. Men det ligger baki bakhodet hele tiden.. Er sykemeldt enda. Har vært sykemeldt en uke etter aborten. Men blir å forlenge den imorgen. Klarer ikke tanken på å gå på jobb imorgen. Jobber som servitør og må være "på topp" hele dagen og springe rundt å smile. Og ikke minst møte masse folk. Får helt angst bare på å tenke på hvordan det blir. Jeg er ikke klar for det enda.

Imorgen skal vi å få et slikt minnehefte på sykehuset. Med bilder og hand/fotavtrykk av jenta vår.

Var du lenge sykemeldt da?

Det skjønner jeg godt, jeg anbefaller at du tar den tiden du trenger.

Da vi fikk sykmelding fikk min mann 14 dager, jeg fikk en mnd.

Det er mye en skal mestre før en er klar på hverdagen igjen.

Jeg mener da med å møte på folk, og til stadighet må snakke å fortelle

om hendelsen, det gjør bare godt, men jeg ble veldig psykisk sliten.

Jeg hadde også en samtale med dem jeg jobber sammen med før jeg begynte igjen det var utrolig ålreit for min del. Men deg som servitør er det ikke bare enkelt, som du sier være blid å hyggelig mens du er på bunn.

For min del har det hjulpet å snakke.

Jeg føler at det vi har vært igjennom har vært tøft og er, men som jeg føler er at vi har to barn til som krever sitt og da er det lettere å komme videre, hadde jeg ikke hat dem, tror jeg vi hadde fått det ennå tøffere.

Har du flere barn ?

Minnehefte fikk vi den dagen vi dro fra sykehuset, det var fint å få,

Uff jeg føler sånn med deg, men husk at det nå er viktig at du tar vare på deg selv. Få deg noen uker til med sykmelding, du har tross alt vært igjenom noe veldig smertsomt.

Jeg bor i sør trøndelag, hvor bor du ?

Klem fra Kjær

Jeg har fått forlenget sykemeldingen min ut denne uken også. Så ser jeg i neste uke hvordan jeg har det. Legen sa at jeg evt kunne begynne litt rolig. Med 50% feks.

Vi har ingen barn, skulle bli vår første dette her.

Skjønner godt at du har litt å henge fingrene i med to barn. Godt å ha noe å styre med hele tiden.

Jeg bor i tromsø. Langt nord. :-) Iiiiiiisekaldt her idag!

Har du enda blødning?

Jeg har blødd kjempemye siste uken. Håper det snart roer seg litt. Slitsomt.

Har dere tenkt på å prøve på nytt på en ny graviditet?

Vi har egentllig kommer fram til at vi starter prøvingen så snart kroppen min er klar.

Vi får jo god oppfølging fra sykehuset neste gang, og det er jo godt å vite. Har allerede begynt på folat-tabeletter.

Har også fått resept på ekstra stor dose folat som jeg skal starte på med en gang jeg finner ut at jeg er gravid.

Hei anonym.

Jeg har vært gjennom det samme som deg. Vi avbrøyt svangerskapet pga ryggmargsbrokk. Lille Oliver ble bare 18 uker.

Men det jeg lurte på var om legen sa du skulle vente med den ekstra dosen med folat til du blir gravid igjen? Jeg fikk beskjed å begynne med en gang hvis jeg planla å bli gravid fort. Dette var i slutten av oktober. Nå er jeg gravid igjen, 10 uker. Får god oppfølging av sykehuset.

Ønsker deg lykke til videre!

Heisann.

Jeg skulle ta normal dose fra vi planla å bli gravide, så de er jeg allerede begynt med. Så får jeg en rutine på det.

Så skulle jeg ta den ekstra dosen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.

Åh, så trist å høre om lille Oliver..

Har det ganske tungt for tiden, men det kommer seg.

Hvordan hadde du det i tiden etterpå?

Hadde du lenge blødning? Og fikk du mensen fort igjen?

Gratulerer så mye med ny graviditet!! :D

Annonse

Fint at det ordner seg med sykmeling, en må føle på det å gjøre det som føles rett for seg selv. Men det hørtes jo egentlig fornuftig ut, starte i det små å øke etter hvert.

Jeg har ingen blødning nå, men hadde ganske mye i 14 dager og etter 3 uker var det over. Jeg var veldig overasket at det tok så lang tid, det er kanskje normalt , ikke vet jeg. Ja vi må prøve på nytt, med mange rare tanker om det, men det er vel ikke så rart.

Jeg ønsker også at det ordner seg for deg, når kroppen din er klar som du skriver, blir det vettu.

Håper masse på at det ordner seg for deg

Klem fra meg

Kjær

hei igjen.

Ja, det er kjempetungt i begynnelsen, men det blir lettere etter hvert.

Jeg var sykmeldt i 2 mnd etterpå. men den siste mnd var jeg 50% sykmeldt for å få en rolig start og det er jeg glad for.

Jeg måtte inn på ny utskrapning etter en uke, men da sluttet det å blø etter bare noen dager.. Fikk mensen etter 6 uker.

Men så rart at vi fikk to forskjellige beskjeder angående folat-dosen.

Håper alt ordner seg for dere i fremtiden..............:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...