Gå til innhold

Hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er flau og lei meg over å fortelle dette.

Saken er det at jeg er litt i tvil om hvem som er faren til jenta jeg har i magen.

Jeg har en syklus på 28 dager sist mens var 18 september eller 17 utifra eggløsningkalkolatoren hadde jeg eggløsning 1 oktober.

Jeg hadde samleie med nr 1- uff fælt å si nr på de.. men værtfall nr 1 hadde jeg samleie med 29-30 september og 1oktober.

Nr 2 hadde jeg samleie med natten til 3 oktober.

Hvem er mest sannsynelig da?

Er det ikke sånn at sæd lever opptil noen døgn så sannsynligheten for at det er han 1 er stor?og fordi hans sæd leder?hmm...har oså hørt at jentesædceller lever lengre å for å få en jente bør man ha samlei litt før eggløsning. Noen som tror det?

I følge UL stemmer han første på dagen. kan man være helt sikker på UL?

Tusen takk for alle svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, en virkelig kjedelig situasjon det der...

I en slik sak er ingenting sikkert...

Men for meg høres det ut som det er nr 1 ja...

Når skal du på UL da? Kan jo kanskje bli flyttet på da, er jo mange som blir det...

hvordan er ting da? Er det vanskelig for deg og informere begge to osv?

For det høres jo egentlig ut som en rettferdig ting og gjøre ovenfor pappaene da..

Men ikke alltid like lett, det forstår jeg jo...

Håper virkelig du(dere) finner ut av det.... Føler med deg!

Hadde en venninne som gikk igjennom akkurat det samme for ett par år siden...

God Klem fra

Skrevet

takk:)

Ja jeg har informert begge mulige fedrene.. men jeg har liksom på følelsen at det er han nr 1. siden han var først om du skjønner.. virker ikke det litt logisk?var på UL på fredag da sa han 16+ 4 dager og det stemmer med den dagen jeg og nr 1 hadde samleie. Hva tror du?

Skrevet

Går det an å ta dna test før babyen er født da????

Man kan jo ikke være 100% sikker uansett egentlig... vil jo sikkert ha med riktg far på fødselen.. lykke til hvertfall =o)

Skrevet

Jeg vil tro nr 1.... men ikke så lett å vite egentlig... da ser du uansett når babyen kommer ut =o)

godt du har fått informert begge da.... men jeg ville ikke vært sikker før jeg hadde født...

Skrevet

Er du sammen med noen av de her?

noen du ønsker det skal være?

jeg satser en krone på nr 1 ihvertfall, så får vi se...

Masse lykke til...

Når har du termin da? Siden du venter på ul nå så er vi nok ganske like langt på vei da...

så selv om jeg ikke vet hvem du er, så følger vi jo hverandre veien ut:D

Skrevet

Jeg har termin 25 juni=) Håper på nr en da dette er min eks kjæreste og vi er gode venner.

Skrevet

Heisann! Jeg tror og at det e størst sjangse for at det er nummer 1, men det kan veldig godt hende at det er nr 2 og.... Off! Stakkar deg!

Men ville bare egentlig sei at eg synes du e tøff!! Kjempe bra gjort at du har innformert begge mulige fedrer!! E ikke alle så hadde gjort det! Så den ska du ha!;-)

Skrevet

Mest sannsynlig er det nr 1 fordi egget lever bare i 24 timer i eggeløsningen. Du nevnte at du hadde eggeløsning 1 okt, ergo er egget ikke fruktbart den andre. Du hadde sex natt til 3 med nr 2. Da burde allerede egget være befruktet. Se bim uke for uke, uke nr 2 for mor.

Lykke til snella

Skrevet

Tusen takk nå ble jeg glad=)

Jeg har liksom den teorien at nr 1 burde lede siden vi hadde sex så mye før eggløsningen og samme dag. Jeg håper virkelig det er nr en. Han stiller virkelig opp for meg.

Skrevet

jeg hadd også siste mens 18sept.- altså jeg er like langt som deg, men jeg hadde bare sex en gang den mnd og det var 4okt (og det vet jeg helt sikkert)

har oxo syklus på 28 dager

Skrevet

okeii men da kan ikke du ha eggløsning på dag 14 værtfall=)

Skrevet

Dessuten kan de sædcellene fra han nr 1 leve opptil en uke og de leder kappløpet. Jeg tror det er nr 1

Skrevet

Eggets levetid... inntil 72 timer! noen lærde påstår mer, noen mindre..

Sædens levetid i våre perfekte omgivelser..7 døgn! noen lærde påstår 9 døgn..

atter en lærd uttaler..

En sædcelle kan overleve i egglederen i omtrent 2-3 døgn. Egget har en levetid på mellom 12 og 24 timer etter eggløsningen....

Selv VET jeg hvilken dag jeg og den vordende far hoppet i høyet, siden han var på reisefot, men til tross for telling frem til termin, så ble min termin flyttet 3 uker...

regnestykket er jo HELT forvirrende...

40 uker a 7 dager er 280 dager

280 dager fra vår tid på tur stopper ved 19.3

Mens termin sier 22.3

UL sier 16.4

så for min del forteller dette at til tross for normale 280 dagers svangerskap så skal jeg gå 308 dager, som igjen tilsvarer 44 uker FØR jeg skal beregnes på overtid...

.eller så har små utenforstående bodd i meg en tid før spira begynte å gro..

..og enda så vet man jo ikke når barnet SELV "bestemmer" seg for å møte verden...

og selv da..

Ei venninne var klokkeklar i sine sykluser og ble gravid som planlagt.

UL-termin ble flyttet tilbake 11 dager ifht. menstermin.

Dama gikk til både menstermin og UL-termin og overtid.

Barnet meldte sin ankomst 8 dager på overtid

19 dager etter menstermin,,,

Til tross for dette er barnet etter fødselen beregnet til 21 dager prematurt..

Ikke rart vi blir svimle da nei..

Men, det er en rimelig lei situasjon du står midt oppe i og slik det høres ut på hvordan han stiller opp og hva du ønsker så må man jo krysse fingrene for at det er din X som er far...

Og det er dessverre ikke annet å gjøre enn å vente... i dobbel forstand...

Teknisk sett kan DNA test av foster gjennomføres. Det benyttes vanligvis en fostervannsprøve, som inneholder celler fra fosteret. Dette måtte bli tatt dette opp med din lege eller gynekolog, for å diskutere risikoen ved et slikt inngrep og muligheten for å gjennomføre inngrepet. Rettsmedisinsk institutt kan analysere prøver fra mor, foster og mulig far etter uke 18 i svangerskapet.

SÅ det går an å prøve å snakke med legen din og forespøre RMI, men...

Fra 2004 er det imidlertid innført forbud mot å foreta eller gjennomføre slike tester i Norge, se pkt 4.8.5 i Ot.prp.nr.64(2002-2003) - "..departementet kan ikke se at det er behov for farskapstesting på fosterstadiet. Departementet finner det ikke riktig å tillate testing som vil kunne være begrunnet i at man vil velge abort hvis barnet har en uønsket far." Og pkt 4.6 i Inst.O.nr 16(2003-2004).

Snakk med legen din og få legen til å kontakte RMI..

Lykke til!!!!

Skrevet

Huff så kjedelig situasjon!!!

Jeg ville trodd nr 1 var faren... men kan jo være nr 2 også selvsagt. Men sjansen for at det er nr 1 er vel størst?

Lykke til hvertfall - og det er fint du er så ærlig om det :o)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...