Gå til innhold

Vanskelig å velge vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp.

Ser på barnevogn men er litt usikker på hviken vi skal velge .

Ønsker en vogn vi kan bruke både når barnet er spebarn og når

det er blitt litt større. Det er vel det som kalles kombivogn?

Den skal ha 4 gummi hjul, og skal være kanarigul. Far vil gjerne ha abs bremser og anti-sladd. Er det høyde justering på alle håndtak?

Burde jeg velge myk eller hard bag. Er det forskjell på hjul. Noen som har erfaring med å kjøpe i sverige? Andre tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør tenke på hva du skal bruke vognen til. Turer i skog og mark, eller `asfalt-jungel`. Må du bære bagen opp mange trapper, eller kan du trille vognen rett inn der du bor? Hardbag er tyngre enn softbag, men du kan bruke den lengre. Når på året blir babyen født? Får du vinterbaby trenger du ikke så stor bag, i og med at babyen er liten på det tidspunktet du kommer til å trenge vinterpose.

Duovogn er når du fester dypbagen rett på understellet.Kombivogn er når du har bagen oppi sportsdelen.

Det finnes lufthjul og hardplast. Jeg personlig liker lufthjul best. De gir best trillekomfort, men de kan punktere.

De fleste vogner har en eller annen form for justering av håndtak. Med teleskophåndtak (uten `knekk`) får lange personer god plass til bena når de triller, og man slipper å sparke borti vognen.

Vet ihvertfall at Teutonia har gule vogner. Kan høres ut som om du kunne blitt fornøyd med en teutonia mistral. Den har 4 hjul (du kan velge om du vil ha luft-, eller plasthjul), du kan få den som duo eller kombi (altså enten hardbag eller mykbag), du kan vende styret over vognen, den har høydejustering på håndtaket, jeg tror den har håndbrems og du kan få den i gult! Man kan spare på å handle i Sverige, men jeg har ingen erfaring med det selv.

Sjekk ut www.pingpong-online.com, de har et godt utvalg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...