Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med mme når dere skal på besøk o.l?


revehalen

Anbefalte innlegg

Lager dere klart noen flasker før dere drar hjemmefra? Blander pulver og malt?

Eller tar dere med pulver og malt og blander der dere skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koker vann og lar det avkjøle litt (ca 40 grader - kanskje litt mer) før jeg har det på en liten termos.

Når jeg skal gi mat har jeg passe mengde vann i flske og blander i pulver. Avh av varmen i termosen, så er kansje vannet litt varmt. Enten venter vi litt med å gi mat, eller så finner jeg noe å avkjøe flasken med.

Jeg bryr meg ikke om malt når jeg gir mat ute. Jeg mater ikke ute ofte og jeg er ganske sikker på at vi har mer enn nok malt i flaskene når vi mater hjemme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg ammer nå, men sist gang ga jeg flaske fra jenta var 4 mnd.

da brukte jeg å lage ferdig flaskene.

 

hvis jeg skulle ut å reise eller ikke hadde tilgang til å oppvarme flaskene på noen timer.

så laget jeg ferdig flasker med varmt vann fra vannkokern og blandet inn pulver,å pakket de direkte i termobagen.

å de kan holde seg varm i ca 3-4 timer i den bagen.

hvis det gikk lengere tid å melken var blitt kald,så varmet jeg den igjen.

melken kan varmen opp 1 gang etter at den er blitt avkjølt.

 

ang det med termosen,så har jeg fått vite at vannet til flasken ikke skal oppbevares i den pga av bakterier.

 

men alle har sine måter å gjøre det på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supertakk for supergode tips:) Nå slipper jeg stresse med hvordan jeg skal gjøre det enklest mulig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier og kjøpe ferdigblandet nan.... de er veldig kjekke når man ikke er hjemme... også har jeg med flasker i stellebaggen! :) pleier også og ha en termoskopp med lokk med meg, hvis vi er på cafe så ber jeg bare om varmt vann i den til og varme melken i... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle bør de være før man starter med ferdigblandet nan?

 

Bruker alle malt i???

Har ikke hørt om det jeg.... Hvorfor bruker man det???

Litt grønn ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigblandet nan får du i både 1 og 2, sånn som pulver. Jeg har brukt det helt fra fødselen jeg, når vi er avgårde. Har med et par rene flasker i stelleveska.

malt bruks for å få litt fart på magen. Det er noe søte greier som likner på sirup. Det er fint for de barna som får treg mage av nan.

Jeg bruker det ikke, for Magnus trenger det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...