Gå til innhold

Er så kvalm! Vær så snill å svar på dette


Tulla80

Anbefalte innlegg

Er så kvalm at jeg ikke klarer å fungere! Det begynnte på fredag og har bare blitt verre. Nå ligger jeg her på sofaen og drikker vann ( det hjelper litt). Slik som jeg er nå er det helt utenkelig for meg å gå på jobb i morgen, har en veldig krevende jobb.

 

Det jeg lurer på er hvor mye synes dere skal til før man kan sykemelde seg på grunn av kvalme? Bør jeg ligge over do og spy? Vet at dette høres dumt ut, men er så usikker på hva man egentlig bør tåle.... (vet at det er forskjellig fra person til person)

 

Men hvor mye hadde dere tålt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg feiga ut i går å ble hjemme fra jobb. vanligvis hjelper det litt å spise en gang i timen, men ikke i går.... tenkte jeg skulle ha en prat med legen min i morgen om hva som er normalt å tåle..

ring til legen din du å spør om råd eller om sykemelding.. nytter ikke å gå på jobb sånn som dette.. er jo fullstendig ubrukelig...

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke press deg selv.. enten så klarer man å jobbe eller så klarer man ikke.. jeg var helt ødelagt.. vært sykmeldt fra dag 1.. er det fortsatt også.. er 13+4 i dag.. men dette er jo veldig individuelt... kjenn etter på kroppen du, det er den som bestemmer hva du klarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har vært veldig kvalm i flere uker nå. (Er 9+6 i dag.)

For meg er det helt utenkelig å jobbe sånn, det er bare ikke mulig. Så dette er ikke et spørsmål om hva en bør tåle, synes jeg. Er helt enig med Alviola: enten klarer man å jobbe så klarer man ikke............

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som selv må vurdere hvor mye du tåler før du vil sykemelde deg!

 

Men her er noen gode råd for å hjelpe mot kvalmen

 

- ingefær -te, kapsler,brus

- Akupressurarmbånd - seaband- kjøpes på apotek / helsekost koster 150-250 kr

- Spis lite og ofte, gjerne proteinrik mat, ev kjeks hvis du ikke får i deg noe annet

- eple hjelper mot kvalmen

- sov nok

- akupunkturbehandling - må regne flere enn en. 3 pleier å hjelpe for de fleste.

 

Håper det bedrer seg litt for deg. Det er fælt å ligge sånn mens det står på, men det går over!

 

For meg har det meste gått over nå, etter 4 uker med oppkast.

Er 10+6 idag.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...