Gå til innhold

Dra dyna over hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig blitt litt redd for at babyen min skal dra dyna over hodet om natta og ikke få puste. Hun er 4 mnd og har begynt å gripe og dra i alt mulig og i går da hun lå ved siden av meg i sofaen på dagtid med et pledd over seg dro hun det over hodet. Det gjorde jo ikke noe fordi jeg satt ved siden av, men hva om det skjer om natta når jeg sover?! Hun sparker av seg den minste baby-dyna så vi har gått over til en større dyne. I natt prøvde jeg å feste nederste del av dyna under madrassen og mellom sprinklene så det blir vanskeligere å dra i den. Finnes andre tips? Er dette en hysterisk tanke eller en reell fare?

Skrevet

Hei!

Har hatt samme problem her. Sønnen min er nå snart 9 mnd. Har funnet en god løsning. Det er å bruke sånne babysafe-ringer med klype til å feste på dynen. Skjønner du hva jeg mener? Har kjøpt de i en barnebutikk, og de skal brukes til å holde dynen på plass. Jeg fester bare de i enden av dynen, og så settes ringene fast i sprinklene i sengens fotende. Da er det nesten umulig å få dratt dynen opp hvis ikke babyen er veldig sterk :) Har ikke festet dynen lenger opp - kun i fotenden.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Mine to ville helst ha dyna over hodet når de sov. Noe jeg syntes virket skummelt. Så jeg lot de få en gasklut i senga å kose med, så kunne de evt dra den over hodet. Den er jo så tynn at barnet får puste likevel. Hvis ikke du vil gi henne det, så har de dyneklyper som du kan feste i sprinklene så dyna holder seg på plass

Skrevet

Lånet dette som kjære Foringsautomaten la inn på Juniklubben 06 i går da vi har snakket om dette med å sove på magen og å dra dyna over hodet :

Når vi puster inn, tar vi inn oksygen, som vi trenger for å leve. Det vi puster ut, er karbondioksid. Hvis vi puter inn samme lufta som vi puster ut, vil vi få inn for mye karbondioksid og for lite oksygen. Når babyen ligger på magen, kan dette skje. Det viktige er da å la babyen få god tilgang på luft, slik at den ikke puster inn samme lufta som den puster ut.

Etter at jeg hørte dette, har jeg vært redd for at gutten min skal sove med dyna over ansiktet.

Skrevet

Sånn laken strekker du får på jysk kan du feste i dyna nede rundt sprinklene! Har 2 stk festet der! Tror det var 4 for 40 kroner :-)

Skrevet

Snuppa vår gjør også dette. Har prøvd å feste dyna ved å klemme den fast under madrassen. Hun drar den ikke løs derfra, men hun skumper seg helt ned i fotenden i stedet slik at hun blir liggende med dyna over hodet uansett. Hvis hun først har bestemt seg, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...