Gå til innhold

Forsvinner kontantstøtta i 2008?

HulaHula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg aner ikke, men slik jeg har tenkt løpet trenger jeg den noen mnd i 2008 (april - aug) hvis jeg skal slippe å sende ungen i barnehagen i en alder av 10 mnd.. Ikke får man barnehegeplass i april heller, så hadde vært greit å kunne være hjemme, til nytt skoleår begynner i august. Jobber som lærer, og det er så teit å skulle begynne på nytt like før elevene skal ha tentamen og sette karakterer og slikt...

Men jeg har ikke råd til å gå hjemme de mnd uten kontantstøtta.... Får sjekke på nav sine sider!

Jeg trodde at kontantstøtta skulle bestå frem til det var full barnehagedekning og makspris jeg. Det var iallfall sånn jeg skjønte det under valgkampen. Men det kan jo endre seg, det vet vi vel alle sammen. Men jeg tror at det fortsatt vil være kontantstøtteordning så lenge det ikke er full barnehagedekning.

Er vel en kjent sak at den sittende regjering vil fjerne den, men noen umiddelbare planer har de likevel ikke. Ikke nevnt noe om dette i statsbudsjettet for 2007...så om det skulle skje noe blir vel ikke det før tidligst slutten av 2008. Som nevn ovenfor her er vi jo ikke akkurat i nærheten av full barnehagedekning, og så lenge det er slik blir det vel slik det er.

Jeg snakka med tk i går, for å vite sikkert lengde på permisjon osv osv. Spurde også om kontantstøtta, og som min saksbehandler sa: Det er det dessverre ingen som aner, vi sitter bare her på kontoret og må ta i mot beskjed fra de høyere i systemet, og vi har ikke hørt noe, men jeg vil ikke garantere noe. Plutselig bestemmer de seg for å bare ta den pga nedskjæringer...

La oss håpe den består. Hvis ikke kontantstøtta opprettholdes trenger jeg nemlig bhg-plass fom april 2008. Vis meg den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...