Gå til innhold

Søl og tull under måltider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen her var (forsåvidt er enda) vanskelig å venne til fast føde, og når han var blitt 8 mnd uten å ville ha begynte vi å bli litt desperate. Jeg var til slutt 7 kg mindre enn når jeg ble gravid og blødde neseblod minst en gang daglig, så fikk nok ikke i meg nok mat til å fullamme en 10,4 kg beibi.

Han spiser til sammen 1-2 porsjoner med grøt hver dag nå, samt smaker litt annet til de øvrige måltidene. Tingen er det at siden vi slet sånn med tilvenningen, og siden han fortsatt ikke er så interessert (må for det meste lure inn grøten mens han prøver å spise selv eller leker med en skje) har vi latt han leke med maten (det er jo også anbefalt).

Men synes det blir et fælt gris, og har ikke lyst at han skal læres til at det er greit å søle med maten. Kjempeflott at han vil prøve å spise selv, men han bruker mer tid på å skyve grøten utover kanten på skåla og fordele den jevnt utover bordet. Samme med koppen; han har fått rutine på å vaske hånda nedi koppen mellom hver slurk. Og blåser bobler i vannet, samt spytter ut alt han drikker. Bare tull med andre ord. Og selvfølgelig, tar jeg bort koppen hyyyyler han, og måltidet er ødelagt.

Skal vel ikke være sånn? Synes det er dumt å være streng med en 9 mnd gammel beibi som ikke forstår at det er dumt å grise med maten, men føles ikke riktig at det skal se ut som en slagmark etter hvert måltid. Men hvis vi ikke lar han leke og tulle går ingenting inn, og da er vi jo tilbake der vi var...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tassen her surrer også litt under måltidet. Han har vært interresert i maten da, så lit anderledes. Han er mindre interresert i puppen. Tassen surrer med hodet, og er mer opptatt av andre ting. Da har jeg avbrutt måltidet. Når han er sulten går det veldig greit å gi han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...