meg og jentene Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Jeg er ca midtveis i min mamma-permisjon og tenker allerede litt på hvordan hverdagen kommer til å bli når jeg er tilbake i jobb og vi forhåpentligvis har fått barnehageplass. Synes jeg har en fulldagsjobb allerede som hjemmeværende, får ikke engang tid til å vaske huset, baby tar nesten all tid. Og når hun sover litt på dagtid, så ønsker jeg ofte heller å hvile litt selv (eller som nå, surfe litt på nettet), enn å ta fatt på husarbeid. Jeg sovner utslitt på kveldene, og har alltid hatt et stort søvnbehov, og sover derfor så lenge baby lar meg få lov om morgenen, ofte til 9-10. Koser oss masse også altså, det er ikke det, men poenget mitt er- hvordan skal man få tid til å jobbe fulltid ved siden av?? Pga vår økonomi er vi avhengig av begges inntekter, så vi har egentlig ikke noe valg, jeg må tilbake på jobb. Men hvordan gjøres det praktisk? Det ordner seg vel på et vis, men jeg vil gjerne høre om erfaringer og tanker rundt dette. Er det en forferdelig overgang? Skjønner bare ikke hvordan tiden i et døgn kan strekke til. (Og hvordan klarer man å få tid til TO barn???!!)
high five Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Dette må læres som alt annet.. Her blir husstell nedproritert og skippertakstrattegi fungerer også Det blir ikke dobbelt så mye å gjøre med to barn, mange tror det. Da hadde jeg hatt en "case" ) Det går bra, finn praktiske løsninger og husk dette er bare en fase i livet;)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Jeg begynner i jobb for fullt da babyen min er 7 mnd. Det må bare gå. Jeg blir sliten nok som det er, men det er noe man bare må takle. Sover fra kl.00-06 sammen med babyen min, får ikke sove på dagen. Har en jobb som krever mye overtid.
Molait Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 men babyn din er ikke baby lenger da, men barn:) Blir litt enklere hverdag (og mer utforende på samme tid) med større barn. Lag lister og fordel arbeidet. Og kan faktisk være mer slitsomt en dag hjemme med baby enn en dag på jobb:) Hverdagen krever nok litt planlegging. Det går nok bra skal du se.
Molait Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 ja nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet ditt er når du går ut i jobb da. Men far skal vel være hjemme og gjøre det du gjør nå på dagtid?
meg og jentene Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2007 Jeg skal tilbake på jobb når baby/barnet er 10 mnd. Går nok greit når pappaen hennes skal være hjemme, men det er jo bare 6 uker. Men, det går nok på et vis. Mange andre som har klart det før meg...
Sigbeth Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 jovisst er de babyer ennå - hvertfall til ett år! Når det gjelder husarbeid anbefaler jeg denne nettsiden: www.flylady.net Sign up!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå